Robotok álltak munkába egy fővárosi kávézóban. Van, amelyikkel a kicsik beszélgethetnek, de ha táncra biztatják, arra is hajlandó.
Forrás: Végh István
Különleges kávézó nyílt Budapesten: robotok helyettesítik a pincéreket, ők szolgálják ki a vendégeket.
– Nem azért állítottuk őket munkába, hogy helyettesítsék az embert, hanem hogy a különlegessége miatt több vendég érkezzen! – hangsúlyozza az ötletgazda és egyben a kávézó tulajdonosa, Csizmazia Tibor a Borsnak. A felszolgáló robotok Kínából érkeztek, az áruk két és fél millió forint körül van.
– Hogy mit kell elvégezniük, azt már mi állítottuk be, és ezzel az áruk jelentősen magasabb lett. Nem hozzák be a pincér fizetését, viszont a forgalom annyira megnőtt, hogy kétszer annyi munkatársat kell foglalkoztatnunk, mint korábban. Hat óra után mindig telt ház van. Vagyis a robot több munkahelyet biztosít, és nem elvesz. Ez fontos – figyelmeztet Csizmazia Tibor.
A kávézó egyik sarkában japán robotokat találni, a legnagyobb Pepper, amivel beszélgetni lehet: a gyerekek nagyon szeretik, utánozza állatok hangját, de ha táncra biztatják, arra is hajlandó, egyébként angolul lehet vele kommunikálni.
– Forró csokit és kakaót rendeltünk, és egy robot nagyon hamar kihozta. Azután hátramentünk a játék robotokhoz. Dominik megugattatta a kutyát, és kezet fogott a nagy robottal – mondta a Borsnak a kávézóban kisfiával érkező édesanya, Törzsölt Eszter.
A kávézóban egyébként a pultnál lehet rendelni, de amikor a személyzet mindent ráhelyez a robot tálcájára, ő viszi ki az asztalhoz. Amikor odaér, leengedi a karjait, a vendég leveszi a kávét, majd a robot kézfejét megérintve jelzi, hogy visszamehet a helyére.
– A felszolgáló robotokban lézeres távolságérzékelők vannak, és jól tájékozódnak, nem mennek neki semminek. Ha eléjük kerül egy tárgy, akár egy ember, akkor megállnak, és várnak, amíg szabad nem lesz az út. „Baleset” csak akkor történhet, ha hirtelen eléjük ugrik valaki, és ugyanúgy, mint egy pincérnél, a gyors megállás miatt kilötykölődhet az ital – mondta Csizmazia Tibor, az Enjoy Budapest kávézó tulajdonosa.
A Borsnak több vendég is elismerően nyilatkozott a különleges felszolgáló személyzetről.
– Nekem nagyon tetszik, hogy angolul beszélgethetek egy robottal. Gyakran be fogok ugrani egy jó kávéra – mondta Kovács Diána. A turistaként érkező Salma pedig ígéri, bár először van Budapesten, elviszi a robotos felszolgálás hírét.
H a cikkhez készült jegyzetünkre is kíváncsi, kattintson ide!