Kiszagolták a telekocsisok a Pécel és Aszód közötti vágányzár kínálta üzleti lehetőséget. A biznisz bejött, bőven van igény fuvarra.
Forrás: MTI
Az első egy hét elteltével úgy tűnik, az eddig rendszeresen vonatozók sem szívesen vállalják a vágányfelújítás miatti plusz átszállással járó nehézségeket. Amint az ismert, a Pécel és Aszód közötti szakaszon mindkét sínpárt felszedték a Budapest–Hatvan vonal korszerűsítése miatt.
Ez a rövidke harminc kilométeres szakasz most egész Észak-Magyarország vasúti közlekedését felborította: Budapest–Hatvan–Miskolc–Sátoraljaújhely, illetve Eger környékén. Akik a fővárosból Miskolcra tartanak például, azok a Keleti pályaudvarról pótlóbusszal tudnak eljutni Hatvanig, majd szállhatnak át vonatra. Pécel és Aszód között jelenleg csak busszal lehet közlekedni, a Keleti Pályaudvarról Pécelre, Aszódról pedig Hatvanba elővárosi vonatokkal utazhatunk. Hatvan és Pécel között szintén buszra kell szállni az egri és sátoraljaújhelyi vonatokhoz.
A felújítási munkálatok miatt február 4-től május 12-ig szünetel a vonatforgalom Pécel és Aszód között. A MÁV közleménye szerint a Budapest–Hatvan szakaszon decemberig hasonló korlátozásokra lehet számítani. Emiatt sokan alternatív megoldásokat keresnek a hazajutáshoz, például telekocsiznak, amit az ebből élők is észrevettek és igyekeznek kihasználni. Gyûlnek a hivatásos sofőrök az applikációban azzal, hogy szívesen vállalnak fuvart a fővárosból Miskolcra például.
A kereslet elképesztő, naponta többször is fordulnak a sofôrök. Nem véletlenül: míg átlagosan egy utazás ára vonattal 3410 Ft, addig telekocsival 2200 Ft. Utóbbi menetideje csupán két óra, és ha kell, 15 percenként találni induló autót. – Mi is észrevettük, hogy az elmúlt héten magasabb volt az érdeklődés a Budapest–Miskolc útvonalon, 60-70 százalékos növekedést tapasztaltunk. A rendszer képes kiszolgálni a fellépő igényt – mondta el a Borsnak Prácser Attila, az Oszkar.com társalapítója.