Félmillió ember életét nehezítette meg nap mint nap, hogy nem járt a kék metró a teljes szakaszán. A több mint 17 kilométer hosszú vonalon annyian utaznak, hogy még a MÁV-nak is gondot jelentene, a félmillió napi utas több, mint az egész országos vasúti hálózat forgalma. A felújítás első szakasza most elkészült, tizenhét hónap után Tarlós István főpolgármester átadta a felújított hat állomást.
A rekonstrukció részeként újraépítették a pályát, így közel sem dobálnak annyira a kocsik, mint korábban. A zajszinten viszont nem sikerült ekkorát javítani, ami a kocsik szigetelésének is köszönhető. A munka oroszlánrésze azonban még hátravan.
Pár nap múlva kezdődnek a viszontagságok a déli oldalon, szombattól teljesen megváltozik a forgalmi rend: ahogyan eddig Újpest-Központ végállomástól, szombattól Kőbánya-Kispesttől nem fognak indulni a szerelvények.
A pótlóbuszok között lesz olyan, ami kihagyja a Népliget állomást, a többi az összes megállót érinti, egészen a Nagyvárad térig, ahonnan ismét használható lesz a metró. De addig is lesz fejlemény a teljes vonalon, Tarlós István szerint várhatóan beszerelik majd a felújított szerelvényekbe a légkondikat.
A metró déli szakasza várhatóan 2020 végére újul meg. A teljes vonal felújítási munkáinak befejezését jelenleg 2022 közepére saccolják.