A városban araszoló forgalom borzasztóan idegesítő. Ezzel ellentétben igen jó érzés elcsípni egy zöld hullámot. Sajnos azonban ez túl ritkán történik meg. Az Audi legújabb rendszere viszont az interneten keresztül összekapcsolódik a közlekedési lámpákkal, és a vezetőnek javaslatot ad a menetsebességre a zöld hullám eléréséhez.
Érdekes világ van tehát kibontakozóban a jövő közlekedését illetően. Egyre több alkalommal olvashatunk önvezető autókról, az utasok közreműködése nélkül is helyváltoztatásra képes modellekről, de mindezek még leginkább csak tesztkörülmények közt elérhető szolgáltatások.
Persze már sok autó képes alapvető önvezető funkciókra, amelyek a nagyközönség számára is elérhetők, elegendő csak a sávtartó vagy parkolási asszisztenssel felszerelt kocsikra gondolni, amelyek saját magukat vezetik, de még igénylik a vezető interaktivitását.
A forgalomszabályozásban is fejlesztenek, hiszen a folyamatos forgalom rövidebb menetidőt, kedvezőbb károsanyag-kibocsátást eredményez. Ezzel kapcsolatban a hosszabb távú tervek egyike, hogy az autók egymást közt kommunikáljanak menet közben, így egy kereszteződésben még akkor is tud majd az egyik autó a másikról, ha vezetőik nem látják egymást, így rengeteg baleset lehet elkerülhető. Ez ugyan még a jövő, de az Audi rendszere már kézzel fogható valóság.
Az Audi elindítja a jármű és környezete között létrejövő Traffic Light Information (közlekedési lámpa információ) szolgáltatását Európában. Júliustól az új modellek összekapcsolódnak az ingolstadti közlekedési lámpákkal, majd 2020-tól ez a kör további európai városokkal bővül. Ettől kezdve az autók jobb eséllyel érhetik el a zöld hullámot a városon belül: a vezetők ugyanis a műszerfalon láthatják a megfelelő sebességet, amely a következő közlekedési lámpa zöld jelzésének eléréséhez szükséges. Ha ez a megengedett sebességhatárokon belül nem lehetséges, akkor a rendszer visszaszámol a következő zöldig. Így a városi közlekedés még kényelmesebbé és hatékonyabbá válhat.
Az Egyesült Államokban az Audi ügyfelei két éve használják a Time-to-Green funkciót. Ez már több mint 5000 kereszteződésben elérhető például Denver, Houston, Las Vegas, Los Angeles, Portland és Washington utcáin. A fővárosban egyedül közel 1000 kereszteződés áll összeköttetésben a Traffic Light Information rendszerével.
A jövőben a jármű és környezete közötti kommunikációt lehetővé tevő technológiák támogatják az önvezető üzemmódot. A város az egyik legösszetettebb környezet az önvezető autók számára. A járműnek ugyanis kezelnie kell a helyzetet, akár esőben és hóban is. Itt a forgalomirányítási rendszerrel való adatcsere kifejezetten fontos lehet. Ennek megfelelően lehetséges lesz, hogy egy kereszteződésben egyedül álldogáló autónak a közlekedési lámpa interaktívan reagálva zöld jelzést biztosítson.