Napjainkban már ki sem kell mozdulni otthonról ahhoz, hogy kipipáljuk a nagybevásárlást: egyes áruházláncok vidékre is kiszállítják az online megvásárolt termékeket.
Forrás: iStock
Lassan vége annak az időnek, amikor hatalmas, jól megpakolt szatyrokkal kell hazavergődniük a háziasszonyoknak, nyugdíjasoknak a boltból. Sokan több tíz kilométerre laknak a hipermarketektől, így kénytelenek például a község egyetlen piciny boltjában megvenni mindent, sokkal drágábban.
A legnagyobb áruházláncok egymás után nyitják meg online piacterüket, amelynek lényege, hogy az interneten vagy mobilapplikáción keresztül bárki, akár az idős nyugdíjas unokája, gyermeke is bevásárolhat a nagyszülőknek, akiknek csak be kell engedniük a futárt. Megússzák a karton ásványviz és tej cipelését is.
1. Regisztrálni kell az adott üzlet weboldalán. Ehhez a név, a kiszállítási cím és a telefonszám is szükséges, mivel így érheti el a megrendelőt a futár.
2. Ki kell választani: házhoz szállítással kérjük a rendelést vagy Átvételi Pontra.
3. Meg kell határozni a szállítás pontos idejét. Ezt kétórás időintervallumban lehet megtenni. Ha például a reggel 8 és 10 közötti időt választjuk, akkor abban a két órában bármikor érkezhet a futár. Sok esetben érkezés előtt 10 perccel még egyszer felhívják a vásárlót. A nagy népszerűség miatt arra ne nagyon számítson, hogy másnapra lesz szabad időpont, inkább úgy tervezzen, hogy 4-6 nap múlva érkezik a kosár.
4. A legnagyobb cégek kínálatában körülbelül 20 ezer termék van. Böngésszen nyugodtan, mert a lefoglalt szállítási időpontot két óráig tartja fenn a rendszer. A kiválasztott termékeket tegye a virtuális kosarába.
5. Utánvéttel nem lehet fizetni, csak online bankkártyával, vagy a futárnál szintén plasztikkal.
6. A rendelésről e-mailben értesítést küldenek.