Veszélyes állapotok uralkodnak Budapest belvárosában: a gyalogosok rémülten ugrálnak a járdán, a zebrán suhanó elektromos rollerek, segwayek elől. Eközben a hatóságok jogszabály híján tehetetlenek.
A jó idő beköszöntével egyre több, kisebb-nagyobb segway és elektromos roller tűnik fel a fővárosban. Hiába a kijelölt bicikliút, a turisták a járdán gurulnak velük, olykor 25 kilométeres sebességgel is, a gyalogosok pedig riadtan ugrálnak félre előlük. Még a zebrán sincsenek biztonságban, ott is szlalomozva kerülgetik őket a villanyrollerek.
Bár a gyalogosok biztonsága érdekében a belvárosból már kitiltották a nagykerekű elektromos rollereket, mégis vígan robognak a Váci utcában, a Duna-korzón, az Andrássy úton. Sokszor abban sincs köszönet, amikor az üzemeltető cég a járdán parkolja azokat, mert a babakocsit toló anyukák, kismamák lekényszerülnek miattuk az életveszélyes buszsávba.
Az árammal hajtott kétkerekűek külföldön is fejfájást jelentenek. Volt év, mikor csak Madridban 273 balesetet okoztak, közülük három halállal végződött. Franciaországban botrány tört ki, amikor egy rolleres elütötte a párizsi Operaház híres zongoraművészét, Isabelle Vanbrabantot. A művésznőnek több helyen eltört a karja, ráadásul a gázoló cserbenhagyta, csak a kiabálására tért vissza és hívott segítséget. Ez az eset is hozzá járult ahhoz, hogy az összes elektromos kétkerekűt kitiltották Párizs járdáiról. A példát Prága, Madrid és a kaliforniai Ventura is követte.
„Pesten is tudok hasonló balesetről, tavaly egy vastagkerekű elektromos roller itt ütött el egy turistát – mutat a Váci utcában az egyik legnépszerűbb étterem elé egy portrérajzoló művész. – Szegény nénit többen is próbálták felállítani, a gázoló persze nem állt meg, elmenekült a Vigadó tér felé.”
A gond az, hogy egyelőre nincs olyan törvény, jogszabály, korlátozás, ami kimondaná, hogy az elektromos rollerek a járdán vagy csak a kijelölt bicikliúton közlekedhetnek. Még maguk a villanyrollert bérbeadó üzemeltetők sem tudtak ilyenről.