Az Euro NCAP közzétette legfrissebb töréstesztjei eredményét. A 2019-es évben eddig tizenhárom modell átfogó vizsgálatát végezte el a független szervezet, és ami jó hír az autósok – még inkább a közlekedők – számára, hogy egyetlen kivétellel minden autó megkapta a maximális, ötcsillagos besorolást.
Bár a csillagon belül az Euro NCAP nem hirdet tesztgyőztest, az adatokból kitűnik, hogy a Volkswagen T-Cross érte el a legjobb eredményt a tesztek összesítésében, megelőzve a Mazda3 és a SEAT Tarraco modellt. A 4–6. helyet a Lexus UX, a Toyota Corolla és a RAV4 foglalta el, ezzel is mutatva, hogy a japán gyártó termékei nem csupán környezettudatosak, de biztonságosak is.
A Toyota Corollát szedán és hatchback változatban tesztelte az Euro NCAP ausztráliai testvérszervezetével együttműködve. Mindkét változat ugyanazt a maximális osztályzatot kapta. Ugyanebben a kategóriában megtaláljuk a Clio V-t és riválisát, a Mazda3-at. Mindkettő kivételesen jól teljesített a felnőtt- és gyermekvédelmi tesztek során, így erős versenyzőkké váltak a kiscsaládos autók kategóriájában.
Az új VW T-Cross egy kis szupermini méretű szabadidő-autó, amely a 2017-ben tesztelt Polo alapján készült. Míg a Polo már számos biztonsági funkcióval rendelkezik, a T-Cross ezt egészíti ki egy sávtartó biztonsági rendszerrel, amely segít megakadályozni a véletlen sávelhagyást, és beavatkozik a kritikusabb helyzetekben.
– Bátorító látni, hogy minden gyártó jól szerepelt, függetlenül a hajtáslánc típusától vagy a vizsgált járműosztálytól. Az új autók a piacon továbbra is egyre fejlettebb technológiákat kínálnak, olyan rendszereket, amelyeket néhány évvel ezelőtt még lehetségesnek sem gondoltunk. A járműgyártóknak minden szinten reagálniuk kell a fogyasztók elvárásaira, de a biztonság növelése gyakran kihívást jelent a piaci feltételek mellett. Ennek ellenére a legújabb, legmodernebb biztonsági technológia számos népszerű európai autóban már a szériafelszereltség része – összegezte a teszteredményeket elégedetten Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára.