Aktuális

Titkos helyre vitték az ukrán kapitányt

Bors

Létrehozva: 2019.06.14.

Miközben a hajókatasztrófa újabb áldozatát adta vissza a Duna, a tragédia okozásával gyanúsított ukrán kapitány tegnap kisétált a börtönből, majd mikrobuszba ült, és egy meg nem nevezett helyre távozott.

Forrás: Hatlaczki Balázs

Ügyvédje kíséretében, arcát egy újsággal eltakarva, a rá váró rengeteg sajtós láttán érezhetően zavarodottan lépett ki tegnap kora délután a Nagy Ignác utcai börtön kapuján Jurij C. A tapasztalt, 64 éves kapitány egyetlen szóra sem állt meg az újságíróknak, hanem egy mikrobuszba pattant, és egy budapesti, meg nem nevezett helyre távozott.

Ügyvédje, dr. Tóth M. Gábor annyit mondott: védence még most is az események hatása alatt áll, de vitatja bűnösségét. Ismeretes: a kapitány 15 milliós óvadékot fizetett, Budapestet nem hagyhatja el, nyomkövetőt kell viselnie. A Viking Sigyn szállodahajó szerda éjszaka elhagyta Magyarországot, a nyilvános ra­darképek szerint már Szlovákiában halad úti célja felé. 

Közben a hatóságok egy újabb holttestre bukkantak a Dunában Bölcske és Madocsa között. Így most már csak három embert keresnek eltűntként a Hableány utasai közül.

Borulása után átkeresztelték a Pajtás hajót

Nem légből kapott verzió, hogy felújíthatják a Hableány roncsát. A hírhedt Pajtás gőzhajó is hasonlóképpen, többször is átépítve szelte a hullámokat a végzetes, 22 áldozatot követelő 1954-es baleset után. A tragédiát követően motorhajóvá alakították, átkeresztelték Siófokra, később pedig Dömsöd néven furikázott a Dunán. 2002-ben nyugdíjba vonult, és a pilismaróti roncstemetőben nyugszik.

A csepeli kikötőbe szállított roncson 26 órán át tartó szemlét tartott a kirendelt nyomozócsoport. A legmodernebbnek számító, úgynevezett 3D-s szemlén a rendőrök összesen 34 gigabájtnyi videó- és 9 gigabájtnyi fényképfelvételt készítettek, rögzítették a hajón lévő sérüléseket, elváltozásokat, valamint a tényállás tisztázása érdekében lefoglalták a Hableány kommunikációs és adatrögzítő eszközeit. A BRFK a hajót is lefoglalta, és a csepeli kikötőből egy újpesti kikötőbe szállítja, ahol továbbra is folyamatosan vizsgálja és őrzi.

És hogy mi lesz a Hableány későbbi sorsa? Erről sok elmélet született, olvasóink egy része roncstelepre száműzné a hajót, mások szerint fel kellene újítani, esetleg átnevezni. Olyan ötlet is felmerült, hogy emlékműként állítsák ki valahol, így tisztelegve az áldozatok előtt. Megkeresésünkre a Panoráma Deck hajótársaság szóvivője azt mondta, hogy egyelőre tudatosan elzárkóznak minden ötlet elől. 

– Amint befejeződnek a nyomozások és a roncs állapota ismert lesz, akkor lehet egyáltalán bármilyen felvetést megvizsgálni – mondta a Borsnak Tóth Mihály, a cég szóvivője. Meg­kérdeztük, hogyan kivitelezhető egy ilyen állapotban lévő roncs felújítása. 

– Két lehetőség van: az egyik, hogy archaizálva, tehát az eredeti állapotát megőrizve újítják fel. A másik lehetőség, hogy modernizálva, átépítve kerül újra a vízre – válaszolta a szóvivő.
A felújítás azonban több kérdést is felvet. Szabad-e a tragikus sorsú hajót újra vízre bocsátani, azok után, hogy a Duna mélyén 28 ember hullámsírja volt? Vagy esetleg egy új nevet kapva szabadítanák meg szörnyû múltjától?   

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek