Aktuális

A Bors utánajárt – Beleettek az ételébe? Jegyzőkönyvezze a futárral!

H. N. Zs.

Létrehozva: 2019.08.06.

Megdöbbentő eredménnyel szolgált egy amerikai felmérés: az ottani ételfutároknak több mint az egynegyede – 28 százaléka – bele-belekóstol az ennivalóba, amit kivisz. Mit tehet a magyar, ha hasonló gyanúja van?

A matricaszalag megoldás lehet

– A kiszállított ételek Magyarországon zárt dobozokban szoktak érkezni, de biztos vannak praktikák arra, hogy beléjük lehessen kóstolni. Szerencsére Magyarországon ilyen panaszról nemigen hallani – mondja a Borsnak Dömölki Lívia, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület élelmiszer-szakértője. – Annak idején Angliában esett meg, hogy valaki kinyitogatta a befőtteket, beléjük fecskendezett valamit. Azóta minden ilyen árun matricaszalag jelzi az élelmiszer érintetlenségét. Lehetséges, hogy ezek a matricák jelenthetnének jó megoldást, hiszen abból látszik, hogy a csomag érintetlen vagy sem. Ha mégis azt tapasztaljuk, hogy hozzányúltak az ételünkhöz, jelezni kell az adott étteremnek, konyhának, amely nyilván hálás is lesz érte, hiszen neki az a célja, hogy a fogyasztó elégedett legyen. Mindenesetre olyan ételkiszállító céget javaslok választani, amelynél könnyen tetten érhető, ha az ennivalóhoz hozzányúltak.

Ha többször előfordul, szóljon a Nébihnek!

– Amennyiben bármilyen problémát észlelünk, minőségi kifogással élhetünk a cégnél, amelynél rendeltünk, hiszen vele állunk szerződésben – magyarázza dr. Kiss-Benedek Damarisz a Fo­gyasztóvédők Magyarországi Egyesületétől. – Ez igaz akkor is, ha minőségi problémánk van, az ételnek nem megfelelő az illata vagy az íze. Ilyen a legjobb helyen is előfordulhat, és a legtöbb esetben a vállalkozó készséggel javítja ki a hibát. Az ételt kicserélik vagy visszafizetik az árát, esetleg még egy ajándék desszertre is meghívják a fo­gyasztót. A legfontosabb az, hogy, amint észrevesszük a problémát, azonnal jelezzük. Ha arra gyanakszunk, hogy romlott az étel, a dolog megismétlődik, vagy akár rendszeressé válik, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalhoz kell fordulnunk, és a hatóság majd megvizsgálja az ügyet. Ilyen esetben célszerű mintát eltenni az ételből.

Amennyiben az a kifogásunk, hogy az ennivalóból hiányzik vagy mást kaptunk, mint amit rendeltünk, esetleg hideg vagy odaégett az étel, magyarán: nem a közöttünk megszületett szerződés szerint teljesített a vállalkozás, szintén érvényesíthetjük a kellékszavatossági igényünket az adott étteremnél, kifőzdénél, konyhánál.

Rögtön nézzen bele a csomagba!

Érdemes még a futár jelenlétében kinyitni a csomagot, és ha látjuk, hogy a pizzánkból valaki megevett egy szeletet, vagy hiányzik a rántott hús fele, már vele jegyzőkönyvet vetethetünk fel a kifogásunkról. Ugyanis kell, hogy legyen nála ilyen formanyomtatvány.

A kifogásunkat az ételt eladó vállalkozásnak ki kell vizsgálnia, és törekednie kell arra, hogy tizenöt napon belül orvosolja a problémát. A legtöbb esetben a futár nincs arra felhatalmazva, hogy ő a helyszínen rendezze a helyzetet. De a jegyzőkönyv jól dokumentálja a problémát. A szakember szerint az is hasznos, ha az ember előre informálódik, és olyan éttermet, kifőzdét választ, amelyikről sok-sok pozitív visszajelzést lehet olvasni az interneten. Azok iránt is nagyobb lehet a bizalom, amelyek speciális gépi eljárással zárják le az ételek csomagolását. 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek