Mindenki lerázta az idős asszonyt, pedig csak igazságot akar az újonnan vásárolt, de pár hét alatt tönkrement cipő miatt. Meddig próbálkozhat a vásárló, ha pórul jár?
Másfél éve próbálja visszaszerezni a pénzét egy nagymama, aki az unokájának vásárolt cipőt 26 ezer forintért, de az másfél hónap alatt tönkrement. Az orra kilyukadt, használhatatlan lett. Ahogy minden más vásárló tette volna, a cipőt először visszavitték a boltba, ahol azt mondták, a lábbeli nem a gyártó hibája miatt ment tönkre. Ezután a család levélben felkereste a Békéltető Testületet. Mivel választ nem kaptak, telefonon érdeklődtek. A vonal túlsó végén közölték, az ügyben már volt tárgyalás, amire a családot is behívták. A Borsnak panaszkodó nagymama viszont állítja, semmiféle értesítést nem kaptak erről. Később hiába írtak több levelet is a testületnek, nem érkezett válasz.
– A kérdés az, hogy miért nem foglalkozott ezzel a gyártó – kezdte a Borsnak dr. Salamon András ügyvéd. – A hiba vagy azért keletkezik, mert valaki nem megfelelően használta, vagy mert amikor megvette, már eleve hibás volt a termék. A fogyasztónak is vannak kötelezettségei. Ha elindít egy eljárást, akkor ott meg kell jelenni, különben a testület visszavonásnak ítéli ezt. Más kérdés, hogy a család valóban megkapta-e a behívó levet vagy sem – magyarázta az ügyvéd. A fogyasztónak kell bizonyítani, hogy a hibát nem ő okozta. – Vélelmezni kell, hogy a hiba már a vásárláskor fennállt. Ez a vélelem azonban csak hat hónapig áll fenn – mondta el az ügyvéd.