A brit autóslap, a What Car? tesztje szerint a legmodernebb, úgynevezett kulcs nélküli autók akár tíz másodperc alatt elköthetők a fejlett gyári védelmi rendszerek ellenére is.
Évek óta tesztelik az autógyártók lopásvédelmi rendszereit, és nincsenek megelégedve a végeredménnyel. A kényelmes, kulcs nélküli megoldások ugyanis különösen „sebezhetőek”, és bár a probléma évek óta ismert, nem igazán fejlődnek az autók ezen a téren. Még azokat a kocsikat is villámgyorsan lehet meglovasítani, amelyek csupán néhány hónapja vannak piacon.
A What Car? vizsgálata során három autó kapott különösen gyenge eredményt. A legrosszabbet az új DS 3 Crossback, amelyet a leggyakoribb Ultra Prestige felszereltséggel teszteltek. Az autó mindössze tíz másodperc alatt nyitható és elindítható egy kulcskódrögzítő technológia segítségével.
Az Audi TT RS Roadster hasonló időkereten belül elvihető, de csak akkor, ha a kulcs nélküli rendszere aktív volt, és a lopásgátló mozgásérzékelő technológia nem deaktiválta a távirányító működését. Ezeknek a megelőző intézkedéseknek az alkalmazásával az autóba nem lehetett bejutni vagy vezetni.
A 2018-as Land Rover Discovery Sport jobban teljesített, igaz, 30 másodperc alatt ezt is el lehet lopni, ha nincs felszerelve a Jaguar Land Rover új ultraszéles sávú rádiótechnikájával, amely megakadályozza a kulcs radarjelének replikációját azáltal, hogy széles körű frekvenciatartomány továbbítja a jeleket. Ez a rendszer a jelenlegi modelleken érhető el.
Egyes márkák, köztük a BMW, a Ford és a Mercedes-Benz bevezettek egy mozgásérzékelőt, amely hatékonyan leállítja a kulcs radarjelét, ha nem használja. Ez megnehezíti a tolvajok számára a szkenner használatát, így a jel rögzítését és a járműbe való behatolást.
A What Car? biztonsági szakemberei által kipróbált hét modell közül egyiket sem lehetett ellopni, amikor a kulcs nélküli funkciót kikapcsolták, bár ezt nem minden gyártónál lehet megtenni.
A járműgyártók folyamatosan fejlesztenek új biztonsági funkciókat – ideértve a mozgásérzékelő kulcstartókat és más technológiákat is –, hogy megpróbáljanak egy lépéssel a bűnözők előtt járni, ami egy folyamatos és rendkívül költséges csata. Nincs egy, mindenki számára megfelelő megoldás, és a márkáknak saját stratégiájuk van a járműlopások elleni küzdelemben.
Szakértők szerint az autó egyedi rendszerrel való ellátása nyújthat hatékony védelmet, mert ilyenkor hiába ismerik a bűnözők a gyári technológiát, az utólagosan beépített védelem meglepetést okozhat, és inkább nem foglalkoznak tovább az autóval.