A baleset nem sokkal felszállás után történt, a gép hajtóműveibe madarak kerültek.
Forrás: EPA
Mintha a Kényszerleszállás című filmbe csöppentek volna azok az utasok, akik az Ural Airlines repülőgépén utaztak Moszkvából a Krím félszigetre, csak folyó helyett a pilóta egy kukoricaföldre tette le az utasszállítót, mert hatalmas madárrajnak ütközött. A baleset nem sokkal felszállás után történt, a gép hajtóműveibe madarak kerültek. Az egyik ráadásul ki is gyulladt. A pilóta kikapcsolta a hajtóműveket, és behúzott futóművel landolt a Moszkva közeli Zsukovszkij repülőtér közelében. A fedélzeten 234 utas tartózkodott, közülük 23-an sérültek meg, őket kórházba szállították.
A Bors megkeresésére a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közölte, hogy a repterek a Nemzetközi Madárütközési Bizottság által előírt útmutatást követik.
„A repülőtér külön madár- és vadvédekezési szolgálattal rendelkezik, amelynek emberei folyamatosan ellenőrzik a kritikus zónákat. A madarak elleni védekezés lehet például csapdával való befogás, majd áttelepítés, de lehet például hangágyúval, vagy különböző madár vészjelző hangokkal, esetleg lézerfénnyel való elüldözés. Ezeken felül a repülőtér szakemberei a madarak költőhelyeit feltérképezve a költési időszak után a cseperedő fiókákat – lehetőleg még a kirepülés előtt – befogják, és egy számukra biztonságosabb madárrezervátumba költöztetik” – kaptuk a választ.
Megtudtuk, a védekezés a repülőterek területén élő ürgepopulációra is kiterjed, befogják őket, mivel vonzzák a nagytestű ragadozó madarakat.
Kénytelen volt leszállni csütörtökön az a gép is, ami Budapestről Izlandra tartott. A fedélzeten egy izlandi férfi vélhetően gyógyszerekre alkoholt ivott és ez agressziót váltott ki belőle: be akart rontani a pilótafülkébe. A kapitány a norvégiai Stavanger repülőterén megszakította az utat. Az ittas férfit elvitte a rendőrség, a gép pedig másfél órás késéssel megérkezett Izlandra.