Pofátlan viccnek indult, de könnyen lehet, hogy sokmilliós üzlet lesz belőle.
Egészen elképesztő ötlet jutott eszébe egy fiatal német informatikusnak. Leonard Weinstock kitalálta, hogy készít egy weboldalt, illetve egy hozzá tartozó Instagram-profilt, aminek egyetlen lényege van: bárkinek a fotója kikerül, aki fizet legalább 1000 dollárt (közel 300 ezer forintot). Azaz a Golden Price Tag egy egyszerű fotógaléria, fényképenként egy árcímkével, ami azt mutatja, kinek mennyi pénze van, amit ki tud dobni az ablakon egy (lássuk be!) teljesen felesleges és értelmetlen dologra.
Weinstock először a saját fotóját osztotta meg, majd felvetette a barátainak is, hogy csatlakozzanak - persze pénzt már tőlük is kért, barátság ide vagy oda. Volt, aki 3000 dollárt fizetett be. A Mashable, amikor beszámolt az oldalról, meg is kérdezte a fejlesztőt, nem befolyásolta-e a baráti viszonyt, hogy pénzt kért, mire ő csak annyit felelt: “Ekkora összeg nem volt nekik nagy dolog.”
Komolyra fordult az ügy?
Weinstock eredetileg egyfajta viccnek szánta a Golden Price Tag oldalt, amin gazdag barátai körében poénkodhatnak, ám miután a PetaPixel fotós oldal írt róla egy cikket (nem tudva, hogy az összes eddigi “megrendelő” a baráti körbe tartozott), jelentkezett egy idegen, hogy ő is csatlakozna. Ezer dollárt fizetett, képéhez pedig azt a szöveget mellékelte: “Még mindig olcsóbb volt, mint az aznapi pezsgőm.”
Noha lehet, hogy csak egy egyszeri alkalom volt (már ekkor is megérte) - de olyan bizarr a Golden Price Tag ötlete, hogy sajnos könnyen elképzelhető, hogy valóban kinő belőle egy sokmilliós üzlet.