A 34 éves Széll Sándor az ismert lakberendező áruház éttermében szeretett volna étkezni, de ezt az egyik ott dolgozó hölgy ezt nem engedte.
– Nagyon kedves volt, de közölte a párommal és velem, hogy nem mehetünk be. A párom hiába hangoztatta, hogy Ikon vakvezető, így rá nem vonatkozik ez a szabály, a lány nem engedett minket tovább – meséli Sándor.
– Mondhattam volna, hogy hívja oda a főnökét, de – őszintén szólva – nem volt kedvünk úgy ott enni, hogy nem látnak minket szívesen. A kutyusomnál ott volt minden szükséges papír, a vakvezető-igazolványa is. A párom édesapja végül írt a panaszkönyvbe, aztán továbbálltunk – folytatta a férfi.
– A társadalom sokat fejlődött, arra is volt példa, hogy egy buszsofőr nem ismerte a vakvezető kutyákra vonatkozó szabályokat, de az utasok felvilágosították. Az ilyen pillanatokban nagyon megalázó helyzetbe kerülnek az érintettek. Fontos, hogy következetesen kiálljanak a jogaikért, ebben a mi szervezetünk is tud segíteni – meséli Mezősi Tamás, a Baráthegyi Vakvezető Kutya Iskola kuratóriumi elnöke.
Az IKEA a Blikk megkeresésére elismerte az esetet:
- Valóban és tévesen nem engedte be egyik munkatársunk a vásárlónkkal az étterembe érkező segítőkutyát. Lakberendezési vállalatunk tisztában van a szabályozásokkal, ám sokkal pontosabb tájékoztatásra van szükség a munkatársak körében. Mindhárom IKEA áruház kutya- és macskabarát (budaörsi áruházunkba más kiskedvencek is bevihetők), a segítőkutyák előtt pedig az éttermek, kávézók és bisztrók is nyitva állnak - írták a Blikknek.