Nem sokáig gondolkodott a szigetszentmiklósi Ferenc annak idején, amikor meghallotta: eladó az egykori keletnémet kommunista vezér, Erich Honecker autója. A Citroën CX 25 Prestige-től most kénytelen megválni helyhiány miatt.
– Az nem volt kérdés, hogy nem kerülhetett Mercedes a Német Demokratikus Köztársaság első számú vezetője, Erich Honecker és a többi párt- és állami fejes autóflottájába – mesélte a Borsnak a tulaj, aki most 3 millió 250 ezer forintért árulja a veterán verdát.
Idősebbeknek nem kell magyarázni: a kapitalista Német Szövetségi Köztársaság prémium kategóriás autójába mégsem ülhetett a szocializmust építő és magát fejlettebbnek hazudó Kelet-Németország vezetése. Ezért rendeltek francia Citroëneket.
– Az NDK 1990-es haláláig hurcibálták velük a pártvezetőket, majd áruba bocsátották őket. Ez a példány, amit 1985-ben gyártottak, az eisenachi Wartburg-gyár egyik vezetőjének a tulajdonába került, aki két éve rátett egy táblát, hogy eladó. Szeretem a veterán autókat, és egy kinti barátom felhívott, nem akarom-e megvenni. Persze azonnal igent mondtam, és nekem adták el – elevenítette fel Ferenc.
A kocsinak még az ajtókárpitja is bőr. Időpontra programozható a fűtése, már raktak bele ABS-t, a turbómotorja pedig 200 feletti sebességet is tud. Az úttesthez viszonyított magasságát négy különböző szintre lehet állítani. Ez a világ első autója, amit szélcsatornában terveztek, és 1985-ben az Év autója volt. Szinte űrjárműként néztek rá a műszerfal és a külső, belső kiképzése miatt.
– Kint ennek az értéke 15–20 ezer euró (5–7 millió forint) között mozog. Ez a típus nagyon ritka, itthon azonnal megkapta az OT-s rendszámot. Huszonöt centivel hosszabb a szériaautóknál. Voltam már vele kiállításokon, és nagyon csodálták. Sajnos nincsen nagy hely nálunk, így a civil autóm kényszerült az udvarra, ez pedig a fűtött garázsban áll, de ez így nem megy tovább – indokolta döntését Ferenc.