Aktuális

A Bors utánajárt: A bankautomata ügyfélszolgálatát kell hívni, ha gond van a pénzfelvétellel

H. N. Zs.

Létrehozva: 2019.11.19.

A bankautomaták is csődöt mondanak olykor. Mit tehet az ügyfél, ha a terminál nem adja ki a kívánt összeget, miközben a számláról levonta a pénzt?

Forrás: shutterstock

Ha az embernek szerencséje van, a bankautomatás pénzfelvétel egy teljesen hétköznapi dolog. Előfordul azonban, hogy a terminál meghibásodik. A Bors bankbiztonsági szakemberhez fordult, hogy megtudja, mit tehet az ügyfél, ha csipog az sms-értesítés a pénzlevonás miatt, de az automata „benyeli” a bankókat. A helyzetet nehezíti, ha nem is a számlánkhoz tartozó bank készülékéből akarjuk azt a bizonyos összeget kivenni. 

Észlelheti a rendszer a problémát

Az egyik ismert közösségi oldalon írta meg panaszát egy felháborodott banki ügyfél, miszerint a készpénzfelvétel végén a bankautomata kiírta ugyan, hogy a tranzakció nem végrehajtható, de az összeg levonásra került a számlájáról. 

– Ebben az esetben az ügyfélnek annak a banknak az ügyfélszolgálatát kell felhívni, amelynek az automatájából megpróbálta felvenni a pénzt. Ez a telefonszám fel van tüntetve az ATM-en – kezdte a Borsnak Jakab Péter, az egyik pénzintézet (nem az érintett) bankbiztonsági vezetője.

– Két verzió történhet ilyenkor. Az egyik, hogy a rendszer észleli, hogy hiba történt a tranzakció folyamán. Ilyenkor az ügyfél kap egy sms-üzenetet, és az összeg jóváíródik. Ez esetben nincs más teendő. A számlatörténetben látszódni fog a terhelt és a jóvá­írt összeg is – magyarázza a szakember.

Rossz kazettába kerül a pénz

Ha az ATM-ben már megtörtént a pénz leszámolása, terhelődik az összeg, de a kiadás valamiért meghiúsul, akkor sem kell aggódni.

– Ilyen esetben általában valamilyen kommunikációs hiba lép fel, de számtalan más oka is lehet. A pénz a terminálban marad, de átkerül egy másik kazettába. Az ügyfél telefonon hívja fel az ügyfélszolgálatot. Azt az ígéretet kapja, hogy a bank utánanéz a tranzakciónak, majd természetesen jóváírják az összeget – folytatja a bankbiztonsági vezető.

Felesleges aggódni, meglesz az összeg

A bankautomaták, illetve az azokat kiszolgáló informatikai rendszerek millió adatot tartanak nyilván a tranzakciókról. Minden információt megőriznek, így minden egyes esetnek nyoma van. A szakember szerint azonban a jóváírás olykor sok idő.

– Ha bankfiók üzemelteti, tölti az érintett ATM-et, akkor könnyebb a folyamat. Ha azonban külsős cég – ez a gyakoribb – akkor lassabb a procedúra – fűzi tovább Jakab Péter.

Ha a bank rendelkezik ATM trezornyitási joggal, akkor kevesebbet kell várnia az ügyfélnek, de a tipikusabb gyakorlat az, hogy a trezortöltést külsős cég végzi.

A szakember szerint az ügyfél minden esetben visszakapja a pénzét, hiszen legkésőbb a következő töltésnél előkerül a kazettából a „fennakadt” összeg. Ennek az öszszegnek minden esetben megtalálják a gazdáját a naplóállományokból.    

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek