Forrás: Pixabay
Épp ez a kérdés foglalkoztatja a japánokat is, egy IT-cég ugyanis átszámítva nagyjából ennyit (egész pontosan 200 ezer jent) ajánl azoknak, akik vállalják, hogy egy hónapig a lakásuk minden egyes pontját bekamerázzák, és így kvázi egy valóságshow résztvevői lesznek.
A csavar az egészben annyi, hogy ezeket a felvételeket civilek nem láthatják, hanem a felhívást közzétevő Plasma.inc vállalat egy hónap után összegyűjti, gondoskodik róla, hogy a résztvevőket ne lehessen felismerni, majd eladja nagyvállalatoknak. Úgy vélik ugyanis, hogy azok az adatok, hogy például mit csinál közvetlenül fürdés után az ember, vagy épp milyen pózban nézi a tévét vagy olvas újságot, ugyanolyan értékesek lehetnek a cégeknek, mint például a netezési szokások, keresési eredmények (amiket köztudott, hogy valamilyen formában használhatnak a cégek - így ajánl például a Facebook vagy a Google is olyan hirdetéseket, amikre korábban rákerestünk).
Eddig nagyjából ötszázan jelentkeztek, túlnyomó többségben férfiak. A résztvevők átlagosan 20-30 év közöttiek, akik elsősorban a pénz miatt vállalták, hogy valaki az otthon töltött összes pillanatukat rögzítse - számolt be a nem mindennapi pénzkeresetről az Oddity Central.
Egyébként az ehhez hasonló megoldások nem épp idegenek Japánban. Alig egy hónapja számoltunk be például egy fillérekbe kerülő szállóról, ahol egyetlen bökkenő van: a nevetséges napi díjért vállalnunk kell, hogy a YouTube-on bárki beleshet ideiglenes szálláshelyünkre.