Aktuális

Az elektromos autók visznek mindent idén

Bors

Létrehozva: 2020.01.11.

Az autógyárak huzamosabb ideje készülnek a mostani évre, miután idén lép életbe az az európai szabályozás, mely szerint az autógyár termékeinek flottaemissziós normájának átlaga nem haladhatja meg a 95 gr/km értéket.

Ezt az igen szűkre szabott flottaemissziós értéket, valljuk meg, még a kis hengerűrtartalmú motorok sem igen tudják teljesíteni, nem hogy a manapság egyre jobban terjedő szabadidőautók. Az átlag feletti értékekre ugyanakkor sú­lyos büntetések várhatók. Az átlagot ebben a helyzetben egyetlen eszközzel lehet csökkenteni, ez pedig az elektromos autózás, a hibridektől a teljes elektromos autókig ez évben nagy tűzijáték várható.

A hibrideket a Toyota két évtizedes munkájának köszönhetően már elfogadta a piac, ugyanakkor arra még senki nem tudja a választ, hogy a tervezett rengeteg típusú és bődületes darabszámban gyártásba tervezett elektromos autókra lesz-e megfelelő, fizetőképes kereslet, vagy már a rajtvonalnál léket kap az elektromos autózás bárkája. Mindenesetre a gyárak erőltetett ütemben fejlesztik az elektromos modelleket, ez jól látható a 2020-as előrejelzésekből.

A Volkswagen a legnagyobb belépő az elektromos piacra. Persze eddig is voltak már villanymotoros VW-k, de idén megkezdődik az ID.3. forgalmazása, ami fordulópont lesz a VW Csoport, de vélhetően az egész autópiac életében. A csoportot sújtja leginkább a flottaemissziós átlag problémája, így a németek inkább előremenekülve vastagon öntik a pénzt az elektromos fejlesztésbe, mintsem büntetést fizessenek. A Golf- méretű, de attól tágasabb utasteret kínáló modell akár 550 kilométert is képes egy töltéssel megtenni, az alapváltozat ugyanakkor még az is lehet, hogy megáll a tízmillió forintos határ alatt az állami támogatás nélkül is. Persze ez még mindig nem a népautó kategória, bár a VW nagyon bízik benne. A SEAT is bemutatja természetesen az ID.3. testvérmodelljét, melynek tanulmányát már megszellőztették.

Az El Born a márka sportos stílusának megfelelő formavilágot kap, persze technikailag eközben ugyanazt az alapot használja, mint az ID.3. A SEAT várhatóan 420 kilométeres hatótávra lesz képes egy töltéssel, miközben a 204 lóerős motorral 7,5 másodperc alatt képes százra gyorsulni. Az Opel titkon itthon is útjára engedte az új Corsát, melynek nyár elejétől szintén lesz elektromos változata is, bár annak idején a céges kommunikáció a villanyost ígérte előbbre, így kicsit nagy a kavarodás az immáron francia égiszhez tartozó márkánál.

A Grandland X várhatóan konnektoros hibrid változatot kap, míg a Mokka X a Peugeot 2008 alapjaira épülő, teljesen új formában kel életre. Az Alfa élt már meg szebb időket is, így kifejezetten jó hír, hogy újabb modellel jelentkeznek még az év elején. Az Alfa Romeo Tonale egy kisebb méretű SUV-modell lesz a klasszikus alfás vonalakkal. Miután a közelmúltban a Fiat-Chrysler összeolvadt a francia PSA csoporttal, elképzelhető, hogy hamarosan megjelennek a hibrid hajtások az Alfákban is. A Škoda elképesztő formában van. A SUV-hármasuk megjelenése mellett sorra dobták piacra az új modelleket, a SuperB és az Octavia is megújult, miközben bemutatkozott a Scala is. Utolsó mohikánként a Fabia várja a megújulást, mely várhatóan idén számára is elérkezik.

Fontos modell a Fabia, hazánkban is nagyon kedvelt, így a gyáriak biztosan ennek megfelelően foglalkoznak is vele: meg fogja kapni a VW Polóban már megismert motorok egy részét, illetve a biztonságtechnikai elemeket is. A Peugeot is az elektromosság felé fordul. Egyrészt a 3008 egy konnektoros plug-in hibrid változatot kap, ami akár 50 kilométer megtételére is képes emissziómentesen, de az igazi szenzáció az idén bemutatkozó új 208-as teljesen elektromos változata. Az egyik legfurább szerzemény az idei újdonságok közt a Honda retró megjelenésű új modellje, az „e”. A típusnevet valószínűleg nem gondolták át annyira, mint magát az autót a japánok.

Az e a retró stílust szépen ötvözi a modern technológiával, többek közt a műszerfal is inkább két nagy monitor, miközben a visszapillantó tükrök helyett is kamerák vannak felszerelve. A 136 vagy 154 lóerős motorral az elektromos kisautó akár 220 km megtételére is képes, ami a városi ingázáshoz ideális.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek