A múlt század nyolcvanas éveiben sokakat foglalkoztatott a gondolat, vajon milyen autók lesznek az ezredfordulón. Különböző rajzok jelentek meg repülő kocsikról, miközben a vezetékes telefontól sem tudott még elszakadni a képzelőerő. Egy érdekes tanulmány szerint most, 2020-ban ismét a repülő autókról fantáziálnak a tömegek.
A Lexus felkért egy jövőkutató vállalatot, hogy készítsen egy átfogó, a Baby boom nemzedéktől (1940–1959) a Z-generációig (1995–2010) terjedő célcsoportot lefedő, reprezentatív felmérést arról, mit tekintenek luxusnak most, és mit gondolnak, mi lesz majd az a jövőben. A 3200 amerikai bevonásával végzett közvélemény-kutatásban a luxussal szemben támasztott mai elvárások között a kivételes élmény, a minőség, illetve az egyediség igénye áll az élen, de sokan kötik össze a luxus fogalmat az alkalmi, „digitális detoxra” fordítható idővel és a wellnessélménnyekkel is.
Egyszerűen fogalmazva a luxus lényege a kiemelkedő minőség, és újabban az élmények átélése a birtoklás helyett. Mert habár az amerikaiak imádják digitális kütyüiket, és továbbra is elvárják, valamint értékelik azokat a technológiai fejlesztéseket, amelyek lehetővé teszik az egyre zökkenőmentesebb kapcsolattartást, az ilyen eszközöktől való függés feszültséget is kelt bennük az állandó „bekapcsoltság” igénye miatt. Talán éppen ez az oka, hogy a következő évtizedben már háromszor annyian lesznek, akik szerint luxust jelent majd, ha valaki önként lemondhat a közösségi oldalak, a híroldalak, az e-mail és az internet használatáról.
Az évszázad felénél, 2050-ben a megkérdezettek szerint már nem a földi autók játsszák majd a főszerepet, sokkal inkább a repülő kocsik, az űrutazás, az űrbéli nyaralások vagy épp a gondolatolvasó technológia. Persze ezek még akkor is várhatóan a luxuskategóriába esnek majd, csakúgy, mint a memóriaserkentő agyi implantátumok. Az autózás szempontjából egy tanulmánygéppel igyekszik a Lexus megmutatni a jövőképet. Az autó alatti kábelmentes gyorstöltéstől – ami természetesen az elektromos mivoltára is utal –, az utasonként személyre szabható belső téren át a tetőablak, mint infotainment egységig, sok minden megjelenik. Vagyis még az úton gurul, de belülről már inkább egy űrhajóra hasonlít a jövő autója.