Egy New York-i férfi dermesztő beszámolót írt arról, milyen volt egy halottasházként működő hűtőkamion sofőrjeként dolgozni.
Forrás: AFP
Mint ismert, április első napjaiban New York valamennyi halottasháza megtelt, ezért a város 45 nagy hűtőkamionhoz jutott, melyeket részben vásárolt, részben a szövetségi katasztrófa-elhárítási ügynökségtől (FEMA) kapott arra az esetre, ha a kórházak és a halottasházak már nem tudnák hol tárolni a holttesteket.
A 46 éves Erik Frampton állása elvesztése után éppen egy ilyen kamion sofőrjeként vállalt munkát a koronavírus-járvány New York-i kirobbanásakor és a Gothamistnek írta le naplószerűen néhány munkanapját egészen a kirúgásáig.
Sorait olvasva egészen elképesztő állapotok uralkodtak a nyolcmilliós metropoliszban.
Egy hűtőkamion 44 holttest tárolására alkalmas, mi volt, hogy egyszerre 110 holttestet szállítottunk. nem csak a kórház belsejében található hullaház, hanem az előtere is tele volt hordágyon lévő testekkel.
A kamion pótkocsijában még nem voltak teljesen készek polcok, így az egész olyan volt, mint egy kirakós játék.
50–80 testet kell eltávolítani annak érdekében, hogy a polcokat tovább tudják építeni. Az elhunytak nem voltak megfelelően megjelölve, így sokszor fel kellett nyitni a zsákokat, hogy megtaláljuk a csuklóra vagy a bokára tett azonosítókat.
Miután a vastag fekete zsákok elfogytak, vékony, fehér zsákokat kaptunk, amik használhatatlanok voltak, végül már kórházi lepedőkbe kellett csomagolni a halottakat.
Minden tiszta vér és fekália volt, és sokszor a padló is ragadt mindenféle testi váladéktól. Több holttestből még a lélegeztető műanyagcsöveit sem távolították el – mesélte horrorszerű élményeit a férfi, akit alig néhány héttel azután, hogy dolgozni kezdett, eltávolítottak pozíciójából arra hivatkozva, hogy a munkavégzés helyett egyfolytában a saját és kollégái egészségéért aggódott...