Van olyan ága a gazdaságnak, amit a koronavírus-járvány nem hogy nem dönt magával, hanem egyenesen felemeli.
A korábbi járványok statisztikái alapján a 2021-es év akár bébibummot is hozhat, hiszen korábban a SARS, Zika és Ebola vírusok utáni években is megugrottak a születési számok világszerte. De egyes adatok szerint még azok sem tétlenkednek, akik egyedül töltik a kényszerű karanténidőszakot.
Új-Zélandon – ahol úgy tűnik a szigorú intézkedésekkel és azzal, hogy az emberek valóban otthon maradnak a legtöbb országnál hamarabb legyőzhetik a járványt – az ország legnagyobb szexjátékokat árusító áruháza például 48 órával azelőtt, hogy Új-Zélandot teljesen lezárták, háromszor annyi árut adott el, mint korábban. Vagyis az új-zélandiak nem csak lisztből és vécépapírból, de szexjátékokból is bőségesen betáraztak.
– Nagyon sok „kezdődnek” szánt játékot adunk el, mind-mind nagyon népszerűek. Úgy látszik, az emberek úgy vannak vele: van időm, talán kipróbálok valami újat – idézi a Guardian Emily Writes-ot, az Adult Toy Megastore szóvivőjét, aki szerint a forgalmuk a karantén óta is folyamasotan emelkedik.
De a kereslet nem csak a szexjátékok, hanem az óvszerek, a síkosítók, a menstruációs kelyhek iránti érdeklődés is megnőtt, de a 18 éven felülieknek szánt, szexi társasjátékokat is nagyobb elánnal keresik. Ausztráliában szintén megkétszereződött a cég forgalma, de a skandináv országok legnagyobb szexjáték-kereskedőjének eladásai is több mint duplájára növekedtek.
A Sinful április hat napja alatt 110 százalékos növekedést ért el a tavalyi év hasonló időszakához képest Dániában, Norvégiában ez a szám 121 százalék, egyedül Svédországban nem duplázódtak az eladások, ott „csak” 78 százalékos a fellendülés. A skandinávok leginkább két szextársasjáték iránt érdeklődnek: az egyik a „10 napos szerelmi kihívás” nevet viseli, míg a másikat „4 hét élvezet”-nek kereszteltek.
– Ezek olyasfajta termékek, mint mondjuk egy karácsonyi kalendárium. Minden napra egy új szexjáték jut és egy új szexuális jellegű kihívás, amit aznap teljesíteni kell. Sok embernek ez minden nap ad valami pluszt, ahelyett, hogy mondjuk csak egyetlen játékot venne – mesélte a Local dán kiadásának Mathilde Mackowski, a Sinful alapító-társtulajdonosa.