Alig nyolc hónap alatt 73-szor kaptak gyorshajtáson egy kecskeméti férfit. A sofőr, bár 2,5 millió forintot kifizetett, mégis megtarthatja a jogosítványát, és tovább száguldozhat.
Forrás: police.hu
Ki lehet az a notórius gyorshajtó, aki példátlanul sok alkalommal, összesen 73-szor bukott le Bács-Kiskun megyében? Nos, a rendőrség hivatalos közleménye egy kecskeméti férfiről szól, ám a Bors megtudta: az ominózus autó nem egy magánszemély, hanem egy budapesti székhelyű kft. tulajdonában áll. Lehet, hogy nem is egy és ugyanazon ember vezette mind a 73 alkalommal a traffipaxon fennakadó Opelt?
Ez lehet az egyik magyarázat arra, hogy a száguldozó jogsiját miért nem vonták be. A másik lehetséges magyarázat jogi jellegű. Mint arról a Magyar Nemzet beszámolt: az objektív felelősség rendszere szerint a hatóság nem vizsgálja, hogy a gyorshajtást ki követte el, azaz ki vezette az autót az adott helyen és időpontban, a büntetést automatikusan a kocsi üzemben tartójának küldik ki. A rendszert az egyre inkább elharapódzó csalások miatt vezették be. Ugyanis korábban rengetegen trükköztek azzal, hogy ha a rendőr nem állíthatja meg a sofőrt, és nem kerülnek egymással szemtől szembe, akkor ravasz módon egy külföldi barátot neveztek meg sofőrként, vagy éppen egy családtagot, akiről pedig a hozzátartozókra érvényes jogszabály miatt a sofőr simán megtagadhatta az adatszolgáltatást, így rengeteg száguldozás maradt büntetlenül.
Ez érvényes a húszas éveiben járó kecskeméti férfire is, aki tovább folytathatja a vezetést, annak ellenére, hogy az eddigiekből ítélve nem igazán foglalkoztatják a sebességi korlátozások. Abból az összegből, amit büntetésre befizetett, négy másik olyan autót is vehetne, amellyel a bűncselekményt elkövette. A férfi a gyorshajtások felét egyébként ugyanazon a helyen, a kecskeméti Budai úton követte el. Mindannyiszor a fix telepítésű Véda kamerarendszer kapta le őt. A Bors a kft. budapesti telephelyén járt, ott azonban senki nem nyitott ajtót.