Nem vált be Karácsony Gergely terve a kerékpársávokkal. A főpolgármester által vizionált biciklisekből szerda reggel alig-alig találtunk egyet-egyet Budapest legforgalmasabb pontjain, miközben az autósoka dugóban ülve szidták a rendelkezést.
Szemmel láthatóan kudarcba fulladt Karácsony Gergely azon elképzelése, miszerint a koronavírus-járvány miatt az emberek majd leteszik az autójukat, és átnyergelnek a kerékpárjukra.
A főpolgármester ezt vizionálva kerékpársávokat alakított ki a város több forgalmas pontján, ahol autósok már korábban is szívták a fogukat a mindennapos, főként reggeli dugók miatt.
Most pedig méginkább megnőtt a feszültség az utakon. A Bors munkatársai korábban már Budapest több részén is terepszemlét tartottak, ezúttal a Nagykörút, a Nyugati pályaudvar és az Oktogon környéke került sorra.
Szerda reggel, 7 óra után a saját bőrünkön tapasztaltuk meg, hogy a munkába igyekvők feltorlódtak a belső sávokban, dugó alakult ki, köszönhetően nagyrészt a biciklisávnak, ami rengeteg területet elvesz az autósoktól. És, hogy mi a helyzet a kerékpárosokkal, akiknek sokaságát Karácsony megálmodta? Volt, hogy percekig egyet sem láttunk a környéken.
János taxisként amondó: egyértelmű, hogy a kerékpársáv megnehezíti a munkáját.
– Aki kocsival közlekedik, az nem kérdés, hogy rossznak tartja ezt az intézkedést. Rengeteg dugó van azóta, mióta felhúzták a biciklisávokat, főként reggelente és a délutáni csúcsban. Remélem, hogy hamarosan visszaadják az autósoknak az elvett részeket, mert ha nem, az káoszhoz fog vezetni – szól János vészjóslása.
Károly véleménye ennél is radikálisabb. Egész nap járja a várost, és majd felrobban a dühtől, miközben látja, hogy üresek a kerékpárutak.
– Látszik, hogy Karácsony Gergely keveset autózik, különben nem léptetett volna életbe egy ilyen hülye intézkedést. Ettől nem lesz zöld a város. Mi értelme ennek? Hol vannak a bringások? Mert én alig-alig látok. A főváros eddig is szenvedett a dugóktól, most még inkább belefullad. Baromság az egész – fakadt ki.
Luca rendszeresen használja a Nagykörút bringasávját, és örül annak, hogy gyorsan haladhat, mivel nincs rajta tumultus.
– Nem tartom rossz ötletnek a kerékpársávot, én például gyorsabban beérek a munkába, vagy ahova szeretnék, és nem kell kerülgetni az autósokat sem. Persze az autósok oldala is érthető, én sem ülnék szívesen a dugóban – mondja.