A KSH statisztikáji alapján összegyűjtötték azokat a termékeket, melyek a legbruálisabb áremelkedésen estek át az elmúlt 10 év alatt. Szinte hihetetlen, de nem csak az alma és a párizsi, de még a krumpli is a top 10-be került.
Forrás: Pexels.com
Sok víz lefolyt a Dunán 2010-től napjainkig, eközben pedig nem csak az évek teltek, de sok minden más is folyamatosan változott körülöttünk. Természetesen az árak is változtak: sok termékért jóval többet kell leszurkolnunk a pénztáraknál, mint az évtized kezdetén.
A Pénzcentrum most a KSH statisztikáji alapján összegyűjtötte azt a 10 termékeket, melyek az ára leginkább megugrott az utóbbi tíz év során, a listán pedig egészen megdöbbentő termékeket és összegeket találunk: első helyre ugyanis nem más, mint az alma került, melynek az ára 2021-re nem kevesebb, mint 236 százalékkal nőtt, ezt követi szorosan egy cigaretta a maga 234 százalékos növekedésével, míg a dobogó harmadik fokára a mozibelépők kerültek 231 százalékos ugrással.
A lista negyedik helyezettje egy másik dohánytermék lett 228 százalékkal, ezután pedig a burgonya jön elképeesztő, 224 százalékos emelkedéssel.
(A dohánytermékek egyébként jelentősen képviselik magukat a listán, de talán ez lep meg minket a legkevésbé.)
1. Alma (kg): 236 %
2. Symphonia cigaretta (20 db-os csomag): 234%
3. Multiplex mozi (szombat esti jegy): 231 %
4. Multifilter cigaretta (20 db-os csomag): 228 %
5. Sopianae cigaretta (multifilter, rövid, 20 db-os csomag): 228 %
6. Burgonya (kg): 224 %
7. Narancs (kg): 185 %
8. Párizsi (kg): 184 %
9. Nemzeti Sport: 181 %
10. Citrom (kg): 180 %