Úgy tűnik, nem csak szokásainkat, de az ünnepeket is teljesen átírta a járvány: a felmérések szerint ugyanis nem elég, hogy jóval kevesebbet vásárolunk idén, de még az extra biztonságra is nagyobb hangsúlyt fektetünk.
Forrás: Pexels.com
Az Ipsos rendhagyó, a járványok apropóján készített kutatásából ugyanis kiderült, hogy az idei ünnepek alkalmával igencsak átrendeződtek az igények: a vásárlások során első lett a biztonság, csökkent az üzletekben eltöltött idő, ezzel párhuzamosan szerényebbek az idei vásárlási tervek, mint egy évvel ezelőtt.
A költekezés elsősorban a nyugdíjasok körében csökkent - ami az intézet szerint a koronavírustól való félelemnek, és az online vásárlási ismeretek hiányának egyaránt köszönhető -, de az egész lakosságra nézve is számottevő: az emberek 62 százaléka jelezte, hogy idén bizony kevesebbet áldoz az ünnepi vásárlásra, mint tavaly.
A magyarok azonban már a biztonságra is nagyobb hangsúlyt fektetnek, mint valaha:
a válaszadók 86 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ügyel a távolságtartása, 78 százalékos többség pedig arra is kifejezetten figyel, hogy minél gyorsabban elhagyja az üzletet, továbbá tízből hét vásárló igyekszik ritkítani bevásárlásait is.
- A biztonságra való erős igény már hónapokkal korábban is megjelent számos kutatásunkban. Azok a szolgáltatók, akik erre időben reagáltak és intenzív higiénés intézkedéseket vezettek be, a karácsonyi készülődés ideje alatt több és elégedettebb vásárlóra számíthattak - mondta Földes Annamária, fogyasztói kutatásokért felelős vezető.
A Ipsos azt is jelezte, hogy főképpen a fiatalok körében ugyan, de jelentősen megnőtt az online vásárlások száma, és ugrásszerűen növekedett az önkiszolgáló kasszák használata is.