Aktuális

Kemény mínuszok: Bikázás segíthet a döglött akkumulátoron

Bors

Létrehozva: 2021.01.31.

Az elmúlt hetek időjárása erősen hasonlít egy hullámvasút nyomvonalára, a fogcsikorgató mínuszok mellett tavaszi napsütésben is volt részünk, volt olyan, hogy ugyanazon a napon. Persze nem időjárás-jelentést szeretnénk az autós oldalon adni, csupán a reggeli nagy mínuszok okozta gondok egyikéről, a hidegindításról ejteni pár szót.

Forrás: Shutterstock

Egyre több esetben látni autósokat, hogy az első hideg beálltával szembesültek a gyenge akkumulátor miatti nehézkes indulással. Ennek oka, hogy egy egyébként is rossz állapotban lévő akku –10 fokos hidegben teljesítményének ne­gyedét, harmadát is elveszítheti, mely nem elegendő már a hideg motor indításához szükséges áramigény kielégítésére.

Silánnyal óvatosan!

Amennyiben végképp nem in­dul a motor vagy betolással vagy a köznyelv szerint bikázásnak hívott eljárással kelthetjük életre a motort. Ez utóbbinál egy speciálisan erre a célra készített kábelpárral vezethetünk áramot egy másik autó akkumulátoráról saját autónkba. Persze, a köznyelv szerint csak bikakábelből sem mindegy, milyet tartunk az autónkban. Sajnos a piacot manapság a silány minőségű, áram vezetésére csak korlátozottan alkalmas, olcsó szettek uralják, melyek egy testesebb motor elindítására gyakorlatilag alkalmatlanok.

Az olcsó bikakábelek ugyanis olyan vékony, ráadásul a csipeszeknél rosszul illesztett drótból készülnek, melyek képtelenek átvinni azt az áram­erősséget, amit a motor a hidegben való indítás során megkövetelne, így még a bikázás is csak haszontalan nyökögés lesz. A megoldás egy újabb pár kábel felhelyezése lehet.

Ez is érdekelheti

Így igazolja, hogy kátyú okozta a kárt az autójában

Segít a Bors! Ideje feltölteni a kocsiban a fagyállókat, azt is megmondjuk, milyet vegyen

„Leszakadt fejjel látom magam előtt álmomban” – jótevője gázolta halálra Mária nénit

A színekre figyeljen!

Fontos a kábelek végén lévő krokodilcsipeszek gondos felhelyezése is. A hányaveti módon felrakott csipeszek csak kis felületen érintkezhetnek a sarukkal, ami akadály lehet a megfelelő áramerősség átvitelében, ezért igyekezzünk úgy felrakni ezeket, hogy minél nagyobb felületen csatlakozzanak. Először mindig a pozitív sarkokat kössük össze a piros kábellel, ügyelve arra, hogy sehova ne érintsük az autókon a másik végét, majd a megfelelő csatlakoztatás után a negatív sa­ruk következhetnek a fekete kábellel.

Sérülésveszély

* Kis ideig várjunk, hogy az átáramló áram kissé rásegítsen a döglött aksinkra, és csak utána kíséreljük meg az indítást.

* Ha nem forgatja eléggé az indítómotorunkat, először is ellenőrizzük a kábelek megfelelő csatlakozását, majd a donorautó motorjának fordulatszám-emelésével segíthetünk a nagyobb töltés eléréséhez.

* Sikeres indítás után figyeljen arra, hogy a már forgó motornál a kábel ne érjen a ventilátorhoz, ékszíjhoz, mert súlyos baleset lehet belőle.

* A lecsatlakoztatásnál a piros kábelkapcsolat oldásával kezdjen, majd a testkábelekkel!

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek