A minap került nyilvánosságra az a példátlan eljárás, miszerint a budapesti Árkádban lévő Freshland éttermet egyik napról a másikra befalazták. Azóta a franchise hálózat győri Árkádban lévő étterme is hasonló sorsra jutott – mondják a tulajdonosok, akik több, hasonlóan nehéz helyzetben lévő ágazati szereplővel közösen egy, a bajbajutott vendéglátósok megsegítését célzó javaslatcsomagot is összeállítottak.
Forrás: mindmegette.hu
A tönk szélén álló vendéglátósok végső kivéreztetésének legabszurdabb példája történt minap egy budapesti bevásárlóközpontban: az egyik éttermet a pláza tulajdonosa szó nélkül befalaztatta. “Azóta a győri Árkád vezetése az ottani éttermünkkel is hasonlóan járt el” – mondja Ádám Ákos, a Freshland étteremhálózat tulajdonostársa, aki elmondta, “a bérbeadóval a folyamatban lévő tárgyalások megszakadtak, és az üzletház, a felmondási időt sem megvárva, meglehetősen méltánytalan körülmények között záratta be az éttermet.
A bezárt egységekben készpénz, romlandó áru és a dolgozók jelenléti íve is bennmaradt, amihez nem tudunk hozzájutni, így az alkalmazottak kifizetését is megnehezítették.”
A pandémia miatt – az ágazat többi tagjához hasonlóan - rendkívül nehéz helyzetbe jutott étteremlánc képviselője elmondta, hogy összesen nyolc éttermet üzemeltetnek, abból a legtöbb plázával már sikerült megállapodni vagy jelenleg kompromisszumkész tárgyalások zajlanak a helyiségek tulajdonosaival. Bár az Árkád vezetőivel hosszú ideje igyekeztek - egy méltányos eljárást kérve - tárgyalni, úgy tűnik, ez esetben süket fülekre találtak.
Olyan feltételeket támasztottak, amelyeket képtelenek voltunk teljesíteni, a mi ajánlatunkat pedig nem fogadták el. Azóta sem állnak velünk szóba”
– mondta Ádám Ákos, aki a egyben a Bevásárlóközpontok Bérlőinek Érdekvédelmi Egyesülete Vendéglátói Tagozatának is a tagja.
“Az Egyesületen keresztül is a kölcsönös megállapodás hívei vagyunk, abban hiszünk, hogy a jelenleg nehéz helyzetben lévő bérlők jövőjét egy mindenki számára megnyugtató, és a bérlőket nem ellehetetlenítő megoldással lehetne biztosítani” – mondja, “ehhez azonban segítségre van szüksége az egész ágazatnak.”
Az Érdekvédelmi Egyesület ezért már korábban egy javaslatcsomagot állított össze, melyben arra kérik a döntéshozókat, hogy a bértámogatások mellett a vészhelyzet idejére a bérleti szerződésekre díjemelési és felmondási moratóriumot biztosítsanak. A Vendéglátó Tagozat továbbá javasolja a bérleti díj és rezsiköltségek támogatását és egy kedvezményes hitelkonstrukció kialakítását.
“Javaslatainkkal, a Magyar Gasztronómiai Társaság minap napvilágot látott nyilatkozatával egybecsengően, abban szeretnénk partnerek lenni, hogy elkerüljük a vendéglátó ágazat és a kapcsolódó szereplők egyre közeledő, de talán még visszafordítható csődhelyzetét” – nyilatkozta Ádám Ákos.