Ausztrál bankreklámban bukkant fel az Omega Gyöngyhajú lány című dala. Kóbor János szerint előfordulhat, hogy a felhasználás megelőzi a zenekarral való egyeztetést, pláne, ha nem nyúlnak a nótához. Ezúttal is ez történt.
Forrás: Knap Zoltán
Nem az első eset, hogy a nagyvilágban az Omega legendás slágerét használják egy sorozathoz, mozihoz, most egy ausztrál bank reklámjában szólal meg a Gyöngyhajú lány. A zenekar frontembere, Kóbor János a Borsnak elárulta, örülnek, ha valamelyik daluk felbukkan a föld másik pontján.
A zene nem ismer határokat. Nem én fedeztem fel, a legtöbb esetben abból az országból kapok értesítést a rajongóktól, ahol felhasználják az Omega dalát. Vasárnap szereztem róla tudomást, azonnal rákerestem, és megnéztem a hirdetést
– mondta lapunknak Kóbor János, aki szerint a bank nem rövidítette meg a zenekart.
„Azt ma már el kell fogadni, hogy néha a felhasználás megelőzi a zenekarral való előzetes egyeztetést, főleg ha nincs szükség a dal módosításra és a megfelelő engedélyezésekre. Mivel itt a szöveget, a dallamot és a dal szerkezetét nem változtatták meg, erre nem volt szükség. Az eredeti felvételt, az eredeti előadókkal használják. De ha nem így volt, akkor is mindig sikerült korrekt megegyezést kötnünk.”
Az internet alapvetően átalakította a zeneipart, és az új iránt mindig fogékony Omega ebben az új korszakban is talpon maradt.
– Régen a lemez volt a szakma fő csapásiránya, a koncertsorozatok is lemezbemutató turnénak voltak hirdetve. Ma már minden elérhető és letölthető a világhálóról részben legálisan, részben illegálisan. Minden esetben szükséges megfelelő megállapodást kötni, ami időnként a felhasználás után történik. Nem lepődünk meg, ha találkozunk ilyen esettel, hiszen az elmúlt negyven év világszintre emelte az Omegát, még ha a hetvenes-nyolcvanas években kicsit körülményesebb is volt külföldön ismertté válni. Manapság mindenki azonos eséllyel indul itthonról. Nyugodtan mondhatom, hála istennek ez a csapat elérte a nemzetközi népszerűséget, ismertséget, ami az elmúlt év végi veszteségekben is komolyan érezhető volt: a világ minden pontjáról kaptunk részvétnyilvánításokat. Heti öt és fél millió kattintást hoztak a dalaink, amit csak az A kategóriás előadók érhetnek el.