Újabb trükk szedi áldozatait hazánkban: a mindenre elszánt gazemberek mostanában bankok, valamint közműszolgáltatók ügyintézőinek hazudva magukat próbálnak személyes adatokhoz jutni.
Forrás: Shutterstock
A Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézete (NKI) nemrégiben riasztást adott ki az adathalász telefonhívások ügyében. Lássuk hát, hogyan is néz ki gyakorlatban a legfrissebb aljas átverés!
Pénzügyi tranzakciók során fellépő hibák, csomagrendelések közben jelentkező rendellenességek – a csalók ilyen és ehhez hasonló problémákra hivatkozva kezdeményezik az állampolgárokkal való adategyeztetést.
A felhasználónak tisztában kell lennie a ténnyel, miszerint ilyenkor adathalászok áldozatává válik, akik megkísérlik elhitetni, hogy egy valóságos banki alkalmazott vette fel vele a kapcsolatot. Fontos tudni azonban, hogy a szóban forgó pénzintézetek, illetve közüzemi szolgáltató cégek sosem kérnek be személyes felhasználói adatokat.
A kibervédelmi intézet felhívta a figyelmet, hogy a bűnözők szinte minden egyes esetben az eredetiekhez a megtévesztésig hasonló, sőt azokkal már-már azonos hívószámokat használnak, ezért az NKI azt javasolja, hogy
az esetlegesen gyanús megkeresések során senki ne szolgáltassa ki személyes adatait, vessen véget a hívásnak, majd a hivatkozott szervezet weboldalán felsorolt elérhetőségek egyikén jelentse be az ügyet.