A balesetek elkerülése érdekében érdemes néhány dolgot észben tartanunk az esős időben.
Forrás: Unsplash
Nyári vagy négyévszakos abroncsok esetében a profilmélység ne legyen kevesebb 3 mm-nél, téli abroncsok esetében 4 mm-nél. És érdemes ellenőrizni a guminyomást is, a vízelvezető bordák ugyanis nem tudják rendesen kiszorítani a vizet, ha lapos a kerék
Az autó klíma- és fűtőberendezésével páramentesítsük az autó belsejét.
Kevés eső is elég ahhoz, hogy csúszóssá váljanak az utak. A porral keveredő eső ugyanis nyálkás réteget képezhet.
Hagyjunk legalább 4 másodpercnyi követési távolságot az előttünk haladó autóhoz képest.
A rossz látási viszonyok miatt hosszabb a reakcióidőnk is. Sőt, a zuhogó esőben a táblákat és a vízfüggöny miatt a többi autót is nehezebben érzékeljük.
Fontos, hogy esőben hamarabb, és semmiképp ne a kanyarodással egyidejűleg lassítsuk le az autót – legyen szó fékezésről vagy motorfékről.
A rosszabb látási viszonyokból adódóan lakott területen belül is használjunk tompított fényszórót.
Ha lerobbanunk, a további meghibásodást elkerülve ne nyissuk fel a motorháztetőt. És ha a motor egy tócsán való áthaladás után állt meg, ne indítsuk újra a kocsit.