Az autógyártás bő egy évszázados története során jó pár gyönyörű jármű gördült le a gyártósorról – ám elkerülhetetlen, hogy ennyi idő alatt szülessen pár igazán csúnya darab is.
Nehéz megmondani, mi miatt találunk egy kocsit szépnek vagy kifejezetten csúnyának, mint ahogy azt sem lehet objektíven megállapítani, mik az autógyártás legrondább modelljei – így egy igencsak szubjektív lista következik.
Szegény Marcos Mantis XP úgy néz ki, mintha egy egyébként izgalmasra megtervezett sportkocsi makettjére véletlenül rálépett volna valaki, aztán ezt a sérült modellt küldték volna a gyártósorra.
Oké, komoly előnye a kocsinak, hogy legfeljebb a neten futhatunk bele, ha leugrunk a sarki közértbe, nem kell szörnyülködnünk, hogy milyen csúnya jármű parkol a szomszéd előtt.
Érdekes egyébként, hogy vannak, akik ezt a kocsit lélekzetelállítónak titulálják. Hát, ahogy mondani szokás: ízlések és pofonok.
Plymouth Prowler már a megjelenése pillanatában sokkolta az autósokat, és bizony a mai napig hasonló érzéseket vált ki mindenkiből, aki megpillantja. A Crysler retro stílusúra hangszerelt luxusautóját simán el tudnánk képzelni a klasszikus Batman rajzfilmsorozat bármelyik epizódjában – de valahogy a való világban nagyon furán hat pörölycápa-szerű elejével.
A furára sikerült modellt 1997 és 2002 között gyártották.
Ki máshoz lehetne kötni a Tesla Cybertruckot, mint az extravagáns Elon Muskhoz?! A tervek szerint 2021 végétől gyártásba kerülő csodamasina valóban elhozza a jövőt, ám a formatervvel talán egy picikét túllőttek a célon.
Szegény jármű ugyanis amilyen futurisztikus és tudásában amennyire előremutató, olyan csúnya is.
Nehéz nem úgy tekinteni a Nissan S-Cargóra, hogy ne egy játékautót vagy egy valósággá vált gyerekrajzot lássunk benne.
Mindössze három évig gyártották, mégis sokak melékezetében megragadt, mint nem túl szemrevaló jármű – sajnos nem alaptalanul.
Talán nem a Fiat Multipla a világ legcsúnyább kocsija, de az biztos, hogy a vizuális népszerűtlenségi versenyben az élen áll, már csak azért is, mert ez az egyik legelterjedtebb – azaz jelentősen többel találkozhatunk nap mint nap, mint listánk többi résztvevőjével.
Az 1998-tól 2010-ig (Kínában 2013-ig) gyártott kocsit kiválóan jellemzi, hogy 2000-ben a Top Gear egyszerre választotta meg az év autójának és az év legcsúnyább autójának.