Felszámolta a főváros Örs vezér terén és a Rákosmente ügyfélközpontban található jegypénztárat is. A hivatalos magyarázat szerint azért, mert nincs rájuk szükség, csökken az utasforgalom.
Forrás: Nagy Zoltán
A Metropol azonban azt tapasztalta: mindkét helyszínen nagy igény lenne a személyes jegyvásárlás és ügyintézés lehetőségére.
Az élet újraindul, így nő a forgalom mindenhol! Így ez roppant logikátlan lépésnek tűnik. Ráadásul a Rákosmentén található épületet 2019-ben 80 millió forintból újították fel, és 5 évre szóló szerződést kötött róla a BKK-val a helyi önkormányzat.
Horváth Tamás, a XVII. kerület polgármestere a Metropol-nak elmondta: többször is kért időpontot Karácsony Gergely főpolgármestertől, hogy meg tudjanak egyezni az ügyfélközpont további működtetésének feltételeiről, de mostanáig nem tudtam vele személyesem találkozni.
A lap helyi lakosok véleményét is kikérte az ügyben.
– Sokan ingyen utaztak a járvány ideje alatt, most kezdett volna el beindulni az élet, erre pont az újrainduláskor zárják be ezt a helyet. A vírust megelőzően mindig rengetegen álltak itt sorba: volánosok, a helyi lakosok, mindenki idejárt. Most csak ez a két automata működik itt szemben. Mi történik, hogyha elnyeli a pénzt, vagy az utolsó tízezresem van nálam, és fel kellene váltanom? – méltatlankodott N. Krisztián, aki rendszeresen a BKK-val utazik.
– Pont tegnap történt, hogy egy kisfiú fizetni akart itt a gépnél, aztán végül a fiam segítette ki, hogy egyáltalán haza tudjon menni. A srác minden pénzét elnyelte a gép. Aztán ott vannak a nyugdíjasok, akik nem értenek az automata kezeléséhez. Ők hogyan fognak jegyet venni? – bosszankodott az ugyancsak helyi T. Anna.
– Valahol érthető a magyarázat, hogy azért zárták be a helyet, mert kevesebb volt a forgalom. Azonban ez pont, hogy a járvány miatt volt – mondta N. István.
– Ritkán használom a tömegközlekedést, de amikor jegyet vettem, mindig személyesen tettem, mert nem igazán értek az automatához. Életemben most vásároltam másodszor így, de mindkétszer segítségre szorultam a kezelésében – árulta el a lapnak L. Mónika.
Egy hölgytől megtudtak egy olyan példát is, amikor az automata nem tudja teljesíteni a kezelőjének kívánságát.
– Március 31-ig küldik meg a következő évi nyugdíjas utazási igazolást, mivel még nem vagyok 65 éves. Ezt az igazolást szeretném meghosszabbítani. Azonban most nem tudom, mert kell rá egy pecsét, amit csak a jegypénztárban tudtak volna adni. Enélkül pedig a nyugdíjas bérletem nem érvényes – panaszkodott Cs. Ildikó.