Az LMP buzdítására tovább sarcolná az autósokat a főpolgármester.
Forrás: Magyar Nemzet
Az elmúlt hónapok logikátlan lezárásai, az óriási dugók és az indokolatlan kerékpársávok után most az útdíj bevezetése fogalmazódott meg az ellenzék fejében.
Csak támogatni és üdvözölni tudjuk a Levegő Munkacsoport azon kezdeményezését, hogy Budapesten ne behajtási díjat, hanem budapesti útdíjat vezessenek be
– jelentette ki Ferenczi István, az LMP budapesti elnöke, aki újabb kerékpársáv kijelölését kérte a Nagykörúton a fővárostól. Groteszk módon a „zöld hírnöknek” nevezett kerékpáros-társadalom is kárvallottja lehet az új tervnek, hiszen az autósok mellett ők is fizetnének. Az elnök szerint különböző ösztönzésekkel kell rákényszeríteni a fővárosiakat és az agglomerációban élőket arra, hogy tegyék le az autót, és használják a bérletet vagy a biciklit.
– Ilyen lenne az útdíj, amit a kerékpárosoknak is fizetniük kellene. Ferenczi István emellett azt is javasolta, hogy csökkentsék a kerékpárok és a kerékpár-szervizelés áfáját. A jelek szerint tehát minden eszközt bevetnek annak az érdekében, hogy megnehezítsék az autósok életét, és ez által érjék el a dugódíj bevezetését.
A Metropol megkérdezte a budapestieket, hogy mit szólnak az ötlethez. A fővárosiak kiakadtak az ellenzék újabb agymenése miatt, miszerint a forgalomcsökkentés érdekében útdíjat akarnak bevezetni a fővárosban. Az autósokat érthető módon nagyon dühíti, hogy egy újabb bőrt akarnak róluk lehúzni. Szerintük ez nem megoldás az autók számának csökkentésére , mert sokan nem tehetik meg, hogy biciklivel vagy tömegközlekedéssel járjanak.
László: Hülyeségnek tartom az ötletet, mert a dugódíj bevezetésétől kevesebb autó nem lesz. Nem akarok belemenni a politikába, de a főpolgármester több intézkedéseivel nem értek egyet.
Ágnes: Most még nehéz megmondani, hogy ez milyen hatással lenne ez a közlekedésre. Egy biztos: túl sok kerékpársávot vesznek el az autósoktól, amelyhez hozzájönnek a buszsávok és a póltóbuszok különsávjai. Eddig sem volt egy leányálom közlekedni a fővárosban, de most már szinte lehetetlenség.
Szilárd: Ez csak egy újabb pénzbeszedés. Pécelen lakom, nem tudok kerékpárra ülni. Az egy egész napos program lenne, míg bejövök dolgozni. Én úgy gondolom, hogy Karácsony minden posztra alkalmatlan. Anno a kerületét sem tudta vezetni. Szerintem ő csak egy bábu.
A 2020 nyár végén a Nagykörúton létesített biciklisáv volt az első döfés. A körút nagy részén máig csak egy sávban haladhatnak az autósok. Azóta az autós menetidő a duplájára nőtt, és mindennapos káosz jellemezi város ezen részeit.
Hosszú tétlenkedés után, az előzetes összegnél jóval drágábban, de végül június 16-án elkezdődött a Lánchíd felújítása. A főpolgármester a közel két évig tartó munkálatok idején sem az autósok érdekeit nézi. Leglátványosabb döntéseként ledózerolta a körforgalomban lévő virágágyást, és bicikliutat telepített a helyére.
A csütörtöki kormányinfón, újságírói kérdésre Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter elmondta, hogy a kormány nem támogatja a dugódíj bevezetését. - A torlódások okai az összehangolatlan, csúszásban lévő felújítások, és a járvány idejére kijelölt, „itt felejtett” kerékpársávok lehetnek – jelentette ki a miniszter.