Egyre több fejfájást okoznak a kátyúk az autósoknak. Egymásnak adják a kilincset a mérges sofőrök az autószervizekben.
Már-már Somogybabodon az Off Road Fesztiválon érzi magát az egyszeri autós, mikor a XIV. kerületben például a Mogyoródi úton jár. Nem is kátyúk, hatalmas kráterek díszelegnek az úton mindenütt. Az erre járó autósok valóságos keringőt lejtenek az itteni flaszteren, miközben igyekeznek elkerülni a gödröket. Itt szinte mindennapos látvány egy út szélén álló defektes autó, ahogyan egy tengelytörést szenvedett gépkocsi. Sofőrjeik pedig nem értik, miért nem javítják ki ezeket.
Természetesen megkerestük az illetékeseket, hogy megtudjuk, mi az oka az elszaporodott gödröknek. Semmitmondó választ kaptunk.
– Zugló vezetése továbbra is jelentős hangsúlyt fektet a kerületben lévő utak állapotának megóvására, felújítására, de a megcsappant források miatt az előző évekhez képest valóban kevesebb útfelújítást tudunk megvalósítani – közölte lapunkkal Kormos Kata, a Zuglói Polgármesteri Hivatal szóvivője.
Ha meg már megvan a baj és megtörtént a kár, akkor foghatja a fejét az ember, hogy kihez is forduljon, ki a felelős a lyukas gumiért, a berepedt szélvédőért, vagy a kitört kerekekért. Az itt található egyes utak ugyanis nemcsak a kerülethez, hanem a BKK Közút Zrt.-hez, a fővároshoz tartoznak.
Az egyik zuglói, pontosabban Fogarasi úti futóműszervizben egymásnak adják a kilincset a kátyúbajos autókkal.
– Az úthiba okozta sérülésnek az enyhébb fokozata, amikor csak a gumiabroncs sérül meg. Ilyenkor 5–40 ezer forintig terjedhet a javítás költsége, ha pedig olyan mértékű a sérülés, hogy a futómű is sérül, akár százezer forint fölé is tud emelkedni a kár – ismertette az árakat Nagy István autószerelő mester.
Gyakran felvetődik a kérdés, hogy mitévő lehet az ember, ha kátyú miatt esik baja a kocsijának. Vereczki András, az UNICA kárigazgatója a Borsnak elmondta: a tisztánlátás érdekében érdemes a helyszínre rendőrt hívni, hisz azontúl, hogy jegyzőkönyvet készítenek az esetről – mint hivatalos szerv –, ők tudnak minket eligazítani, hogy kihez is tartozik az adott út. Azonban nem árt, ha mi is készítünk fotókat a helyszínen, és a biztonság kedvéért tanúkat is hívunk.
– A mi biztosítótársaságunknál az ilyen jellegű események a károk harmadát teszik ki. Az utóbbi időben megszaporodtak az üveg-, vagyis a szélvédőkárok, amik abból adódnak, hogy a kátyúkból, a víz által kimosott kődarabokat az autók kerekei felverik. Az ilyen bejelentések az utóbbi időben 30–35%-kal növekedtek – mondta el Vereczki András.