A belföldi turizmus a tavalyi rekord nyárnál is erősebb lehet - egyebek mellett erről is beszél legújabb podcastjában a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.
Guller Zoltán az adatvezérelt turizmusról, annak jelentőségéről és működéséről is beszélget Szujó Zoltánnal.
A Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatójának beszélgetéséből azt is megtudhatod, hogy pontosan mit értenek adatvezérelt turizmus alatt.
Guller Zoltán korábban elmondta, hogy kedvező helyzet esetén az idén elérheti a 30 milliót a vendégéjszakák száma Magyarországon.
Emlékeztetett, 2019-ben 41,5 millió, tavaly a járvány ellenére 22 millió vendégéjszakát realizált a hazai turizmus, az idei pozitív várakozásokra építve jövőre újra elérhető lesz a 2019-es adat is.
Kifejtette, az MTÜ a válság alatt újraalkotta turisztikai stratégiáját, ennek keretében például egységes szálláshelyminősítést vezetnek be, a vendéglátóhelyek és egyéb attrakciók adatszolgáltatóként történő csatlakozásával pedig kiépül a statisztikán alapuló ágazatirányítási rendszer.
Utóbbiról szólva elmondta, 39 ezer szálláshely szolgáltat információkat és adatokat a turisztikai ügynökségnek, erre alapozva célzott marketinget és ajánlatokat adhatnak különböző online felületeken keresztül az adott térség vagy látványosság iránt érdeklődő potenciális látogatóknak. Hozzátette, ezek az „adatalapú döntések” a fejlesztések területén is meghatározóak lesznek az MTÜ stratégiájában.