Nem volt elég a főváros utcáinak egyszerre történő lezárása, tereinek feltúrása, a baloldali városvezetés most a parkolóhelyekkel kezdett variálni a belvárosban.
Forrás: pixabay
Most még csak egy kiegészítő tábla jelzi a Király utcánál az autósoknak a VI. kerületi önkormányzat legújabb közlekedési korlátozását. A kerület legtöbb mellékutcájában mostantól este hat és reggel hét óra között csak az állandó terézvárosi lakcímmel rendelkezők parkolhatnak.
– Rövidesen megjelenő közlekedési táblák a kerületi parkolóhelyek mintegy 30 százalékán, 405 helyen tiltják meg, hogy este hat és reggel hét óra között nem VI. kerületi autósok ezeket a várakozóhelyeket használják. Októberig csak figyelmeztetik a szabály ellen vétő sofőröket. A terézvárosi parkolóházakkal megállapodást kötöttünk, és 50-60 százalékos kedvezménnyel vásárolhatók bérletet 150 helyre azok, akik nem a kerületben laknak – közölte Soproni Tamás, Terézváros momentumos polgármestere.
A modell egyelőre kísérleti jelleggel startol el a napokban a VI., VII. és XIII. kerületben, de az V. kerülettel is zajlanak az egyeztetések.
Az intézkedés máris óriási felháborodást váltott ki az autóstársadalomból mert miközben a lépés kedvez a helyi lakosoknak, az átgondolatlan kivitelezés nem kínál megoldást azoknak, akik átutazóba érkeznek a belvárosba. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy az érintett kerületekben rengeteg színház, étterem, hivatal, irodaház és közintézmény található, ahová sokan érkeznek a város különböző pontjaiból vagy az agglomerációból.
Az első táblákat már felállították a Király utcában, a Paulai Ede utcában és a Zichy Jenő utcánál. Körülbelül két hónap leteltével az érintett parkolóhelyek zömét véglegesítik, várhatóan lefestik kékkel.
A belvároson kívül a XIII. kerületben is csökkentik a nem helyi lakosok által igénybe vehető parkolóhelyek számát.
Az új szabályozást Újlipótvároson belül alkalmazzuk majd, várhatóan az ősztől. Az intézkedés itt is a parkolóhelyek harmadát érinti az esti óráktól reggelig
– közölte Puchner Gábor, a XIII. kerület MSZP-s alpolgármestere. A főváros vezetése azt szabta feltételként azoknak a kerületeknek, amelyek saját lakosaiknak szeretnének állandó parkolóhelyet biztosítani, hogy 100-150 méterenként úgynevezett mikromobilitási pontokat, vagyis kerékpár és rollertárolókat helyeznek el. Így még több rollerest kell majd kerülgetnie az autósoknak, miközben keresgélik a még megmaradt parkolási lehetőségeket.