Meg vannak számlálva a napjai.
A Facebook azt tervezi, a jövő héten megváltoztatja a nevét, hogy tükrözze a metaverzum építésének fókuszát – állítja egy forrás, aki közvetlen ismeretekkel rendelkezik az ügyben.
A Verge nevű oldalnak nyilatkozó forrás szerint a közelgő névváltoztatást Mark Zuckerberg vezérigazgató a cég október 28-i Connect konferenciáján tervezte bejelenteni.
Az új márka valószínűleg a kék Facebook-alkalmazást a sok termék egyike közé sorolná, egy olyan anyavállalat alá, amely felügyeli az olyan csoportokat, mint az Instagram, a WhatsApp, az Oculus.
A Facebook szóvivője nem kívánta kommentálni a hírt.
Az ötlet azért is születhetett meg, mert nemrég válságba került a cég,
miután a közösségi oldal korábbi alkalmazottja, Frances Haugen terhelő dolgokat mondott a szenátusi meghallgatásán. Többek között azt is közölte, hogy a Facebook és a tulajdonában lévő platformok ártanak a gyerekeknek, és elősegítik a társadalom polarizációját.
A társaság azt is bejelentette, hogy átmenetileg szünetelteti az Instagram gyermekváltozatának fejlesztését, a döntés közvetlenül azután történt, hogy a The Wall Street Journal oknyomozó riportsorozatot közölt a Facebook belső dokumentumai alapján a cég visszás működéséről.
A vállalat saját kutatása részletesen kifejti, hogy szabályai hogyan kedveznek az eliteknek, platformjai negatív hatással vannak a tinédzserek mentális egészségére, hogy az algoritmus dühössé tette a felhasználókat, illetve a drogkartellek és az embercsempészek nyíltan használják a Facebookot.