<p>Óriási volt a torlódás csütörtök délután a Budakeszi úton. Egy BMW szőke sofőrnője ugyanis elásta magát a hóban. Az autósok segítség helyett inkább mosolyogtak a kialakult helyzeten.</p>
Forrás: Budapest Környéke
A hó jó, ha van, de nem az úton! Valószínűleg az a sofőr is ezt gondolhatja, aki csütörtökön, a késő délutáni budapesti csúcsforgalomban generált hatalmas dugót. A hátsókerék-meghajtású BMW sofőrje ugyanis a Budakeszi úton haladt a főváros felé, amikor a Szép Juhászné utca előtt nem sokkal elakadt az emelkedőn. Az aszfalton 2-3 centi vastag latyak és hóréteg állt.
Az elakadás után az autó kerekei kipörögtek, így a szőke hölgy elásta magát a hóba. Ennek köszönhetően a kétszer egysávos Budakeszi úton, aminek nincs alternatívája, akkor, amikor mindenki hazafelé tart a munkából, percek alatt több, mint két kilométeres dugó alakult ki Budakeszi városa és a Hűvösvölgyi út irányába is. A helyszínen és a közösségi médiában is rengetegen bosszankodtak az ügyetlen sofőrön. A legtöbben gúnyolódtak rajta, és egyetlen autós sem állt meg, hogy segítsen a bajba jutott nőnek.
Többen nem vártak a menetrend szerinti buszokra, hanem gyalog indultak útnak. Egyesek azt is megkérdőjelezték, hogy téli gumi volt felszerelve az autóra. Köves Szilárd vezetéstechnikai szakértő szerint rengeteget számít a megfelelő gumiabroncs és az óvatosság.
– A legfontosabb, hogy a gumival optimális tapadást érjünk el a havas, latyakos úton.
Ha elakadtunk, érdemes nem első, hanem második, vagy akár harmadik fokozatba kapcsolni a váltót, és épp csak annyi gázt adni, hogy az autó megmozduljon.
A kipörgésgátló is csak bizonyos fokig tud segíteni – részletezte a szakember. Köves Szilárd hozzátette, ha lejtő alján vagyunk, egyenletes fordulatszámon, egyenletes gázadással kell magunkat felküzdeni az emelkedőn.
– A hátsókerekes járműveknél előny, hogy gázadásnál kicsit hátrabillen az autó, de a sok lóerőnek köszönhetően könnyen „elszaladhat a ménes”, ezért kell ügyelni az óvatos gázadásra – szögezte le a szakértő, aki néhány tanácsot is adott ahhoz, ha havas úton kellene egy emelkedőt bevennünk.
– Érdemes nagyobb követési távolságot tartani az autósoknak, mert ha megállunk, nem biztos hogy újra el tudunk indulni. Az automata váltós autóknál van egy úgynevezett téli állás, ami a legjobb fokozatot adja, ezt igénybe lehet ilyenkor venni – magyarázta Köves Szilárd.