A baloldal elismerte, hogy kiállnak az LMBTQ-aktivisták mellett, akik bevinnék az oktatási intézményekbe a szexuális propagandát. Nem hagyjuk! – hangoztatta Hollik István.
Nem igaz, hogy hazánkban nem próbálkoznak propagandával az LMBTQ-szervezetek, sőt több oktatási intézményben már szerveztek is foglalkozásokat a Melegség és megismerés program keretében. Kiderült az is, hogy a baloldal támogatná ezt a tevékenységet.
A Norvég Alap által támogatott civil szervezetek 2013-ban és 2014-ben csaknem húsz oktatási intézményben több tucat LMBTQ-érzékenyítő foglalkozást szerveztek, a Labrisz Leszbikus Egyesület szerint mintegy ezer fiatalt érve el ezzel. A Labrisz a Norvég Civil Támogatási Alap támogatásával tartott Melegség és megismerés fantáziacímű foglalkozásokat, amit ők maguk a pályázati anyagukban „innovatív, érzékenyítő iskolai programként” definiáltak.
A program a leírás szerint négy konkrét célt tűzött ki maga elé, kifejezetten iskolai foglalkozások keretei között. Ilyen a középiskolákban, felsőoktatásban, illetve vidéken működő LMBTQ-csoportosulások megerősítése, a Melegség és megismerés program továbbfejlesztése és kapacitásának növelése, tapasztalatcsere más kisebbségi csoportok érdekvédelmével foglalkozó civil szervezetekkel, valamint az önkéntesség tematizálása, népszerűsítése a művészet eszközeivel.
Mindezek alapján egyértelmű, hogy az LMBTQ-propaganda már 2013-tól konkrétan jelen volt egyes iskolákban, még maga a „népszerűsítés” kifejezés is szerepel a szövegben, éppen az a szó, amit az utóbbi hónapokban a gyermekvédelmi népszavazás kérdéseire reagálva többször és többféleképpen is próbáltak eltagadni vagy nevetségessé tenni a liberális szervezetek. Szintén a Melegség és megismerés projektleírásában szerepel a kapcsolatrendszer bővítése, kiterjesztése a térben és a társadalomban, nem utolsósorban pedig ehhez civilek bevonásával, sőt a vidéki iskolák tanárainak „érzékenyítésével” kívánnak közelebb kerülni.
A többszörös mismásolás ellenére mindehhez a baloldali összefogás is asszisztál. Ráczné Földi Judit, a DK elnökségi tagja az ATV vendégeként a minap megerősítette, hogy a baloldali pártok már megállapodtak abban: beengednék az iskolákba az LMBTQ-propagandát. Az egyik műsorvezető ugyanis megkérdezte, igaz-e, hogy olyan szakpolitikai javaslatokat emel be az ellenzék ebben a témakörben, amelyek értelmében például a megfelelő szexuális felvilágosítást biztosítanák az iskolákban, érzékenyítenék a pedagógusokat, emellett biztosítanák a nem- és névváltoztatás jogát a transzneműek számára, egészségügyi szakembereknek pedig az érzékenyítő programokat. Ráczné Földi Judit erre azt mondta: „Hát azt gondolom, hogy az ellenzéki pártok közösen kiálltak már ezek mellett a jogok mellett.”
Erre reagálva Hollik István, a Fidesz–KDNP kommunikációs igazgatója hangsúlyozta: a baloldal elismerte, hogy kiállnak az LMBTQ-aktivisták mellett, akik az iskolákba vinnék be a szexuális propagandát. „Nem hagyjuk, ezért van szükség
a gyermekvédelmi népszavazásra” – szögezte le Hollik.
Amint azt lapunk megírta, a Magyar LMBT Szövetség már 2012-ben követelte, hogy a szexuális irányultság és a nemi identitás témaköre jelenjen meg a tantárgyak tanterveiben, és öt évre szóló stratégiai tervet fogadtak el. Ezek egyike volt az LMBTQ-témák fokozottabb megjelenítése a köz-, illetve felsőoktatásban, de szerepel köztük a nemváltás jogi, intézményi és finanszírozási feltételeinek javítása is – vagyis éppen az, amire jelenleg a gyermekvédelmi törvény, valamint az áprilisi népszavazás irányul.
A Nemzeti alaptantervvel már tíz éve elégedetlen a Magyar LMBT Szövetség
Követelik a szexuális irányultság és a nemi identitás témakörének a megjelenítését a tantárgyak tanterveiben. Mindeközben gyakorta hallani a baloldali pártoktól, magukat civilnek nevező szervezetektől, hogy a kormánypártok által kezdeményezett népszavazás lényegében értelmetlen, hiszen az iskolákban, az óvodákban senki nem akarja a gyermekek szexuális irányultságát befolyásolni.
Ezzel szemben tény, hogy a Magyar LMBT Szövetség már 2012-ben követelte a szexuális irányultság és a nemi identitás témakörének a megjelenítését a tantárgyak tanterveiben.
Az éppen a hagyományos szexualitástól eltérő embereket mozgósító szervezet 2012-es beszámolójában ez olvasható: „2012 októberében véleményeztük a NAT (Nemzeti alaptanterv – a szerk.) alapján készített, rendkívül részletes – több ezer oldalas – kerettanterveket is. Ez a tervezet szintén nem ejtett egy szót sem a szexuális irányultság és nemi identitás témáiról. A NAT vitája során kifejtett véleményünkkel összhangban itt is törekedtünk rá, hogy a szexuális irányultság és a nemi identitás témaköre a különböző tantárgyak tantervében hangsúlyosan jelenjen meg.”
Külön felhívták a figyelmet, hogy számukra rendkívül problémás a hagyományos nemi szerepek példaként állítása és a nemi szerepek biológiai funkciójának hangsúlyozása.
Ezzel szemben tény, hogy a Magyar LMBT Szövetség már 2012-ben követelte a szexuális irányultság és a nemi identitás témakörének a megjelenítését a tantárgyak tanterveiben.
Az éppen a hagyományos szexualitástól eltérő embereket mozgósító szervezet 2012-es beszámolójában ez olvasható: „2012 októberében véleményeztük a NAT (Nemzeti alaptanterv – a szerk.) alapján készített, rendkívül részletes – több ezer oldalas – kerettanterveket is. Ez a tervezet szintén nem ejtett egy szót sem a szexuális irányultság és nemi identitás témáiról. A NAT vitája során kifejtett véleményünkkel összhangban itt is törekedtünk rá, hogy a szexuális irányultság és a nemi identitás témaköre a különböző tantárgyak tantervében hangsúlyosan jelenjen meg.”
Külön felhívták a figyelmet, hogy számukra rendkívül problémás a hagyományos nemi szerepek példaként állítása és a nemi szerepek biológiai funkciójának hangsúlyozása.
Az év egyik fontos eredménye volt, hogy az októberi közgyűlésen öt évre szóló stratégiai tervet fogadtunk el. A terv kifejti szövetségünk jövőképét, küldetését és szervezeti értékeit, valamint nyolc stratégiai célt fogalmaz meg – írta a Magyar LMBT Szövetség a 2012-es beszámolójukban.
Ezek egyike az LMBT témák fokozottabb megjelenítése a köz-, illetve felsőoktatásban, de szerepel köztük a nemváltás jogi, intézményi és finanszírozási feltételeinek javítása is.
A szövetség az alaptörvényt is támadta az elfogadását követően. Az új alaptörvény, amely a házasság kirekesztő meghatározását tartalmazza, ugyanakkor nem nevesíti a szexuális irányultság és nemi identitás szerinti megkülönböztetés tilalmát. Sajtóközleményben tiltakoztunk az ellen, hogy az alaptörvény vitája kapcsán egyes politikusok és sajtóorgánumok az azonos neműek házasságának lehetővé tételére mint EU diktátumra hivatkoztak – írták beszámolójukban 2012-ben.
De az alaptörvény mellett a családvédelmi törvényt is támadásba vették.
2012 júniusában a Demokratikus Koalíció egy azonos nemű párok házasságát lehetővé tevő javaslatot jelentett be. Augusztusban a tervezet elkészültekor személyes egyeztetésen vett részt a Magyar LMBT Szövetség a DK alelnökével és szakértőjével.
Az egyeztetésen kiemelték, hogy fontosnak tartják a benyújtás előtt a tervezet kapcsán más pártokkal is egyeztetni, illetve felhívták rá a figyelmet, hogy a tervezet indokolatlanul tartja fent azt a hatályos rendelkezést, amely a nemüket hivatalosan megváltoztató transznemű személyek számára korábbi házasságuk felbontását írja elő – számolt be a szövetség.
Az akkori Jobbik (amelynek még Vona Gábor volt az elnöke) az LMBT témák közéletből való száműzésére tett kísérletet 2012 tavaszán. Ugyanez a párt 2021-ben már teljesen eldobta az identitását és a DK-val közösködik.
Április 3-án a magyar emberek többek között arról is véleményt mondhatnak, hogy a kiskorú gyermekeknek a köznevelési intézményekben szülői hozzájárulás nélkül lehessen-e szexuális irányultságokat bemutató foglalkozást tartani, vagy a társadalom többsége úgy érzi, hogy a család a legjobb színtere a kiskorúakban felmerülő kérdések tisztázásának.
A gyermekvédelmi népszavazás kérdései: