A tanév végével mindenki arra számított, hogy csökken a főváros forgalma, ehhez képest ismét hatalmas dugók alakultak ki, mivel újabb lezárás köszöntött Budapestre. Ezúttal a budai rakpartot vonták ki a forgalomból. A Bors munkatársai nagy káoszt tapasztaltak a környéken.
A budapesti autósok már éppen hozzá szoktak, hogy káosz van a Blaha Lujza tér környékén, a kerékpárutak miatt a Nagykörúton, hogy el kell kerülniük a Lánchidat, és végre megörültek, hogy újra járható az elkészült pesti alsó rakpart, mikor a nyakukba zúdult az újabb fekete leves.
Hétfőtől lezárták a budai rakpartot a Halász utca és a Döbrentei tér között. Erre ugyan szintén a Lánchíd felújítása miatt került sor, ám az eredmény egyelőre annyi, hogy ismét megbénult a főváros közlekedése. És ha ez még nem lenne elég, további torlódásokra lehet számítani a Boráros téren is, mivel az újonnan kijelölt buszsáv miatt sávszűkítésre volt szükség, így a parkolás is korlátozott.
A végére azonban maradt jó hír is: a pesti alsó rakpartot a budai rakpart felújítása alatt nem fogják átadni hétvégén sem a gyalogosoknak.
- Én azzal teljes mértékben egyetértek, hogy a városba bemenetelt lassítani kellene, viszont szerintem a városból kimenetelt inkább gyorsítani. És most beszélhetünk arról, hogy ez főleg az autósoknak nehezíti meg az életét, de ez nem ilyen egyszerű.
Itt nincs olyan, hogy autós, itt ember van. Ugyanúgy problémát jelent ez a rolleresek, a biciklisek és a gyalogosok számára is
- mondta a Borsnak Péter.
- Én ugye nem vagyok helyi, vidékről járok be és fuvarozok. Nyilván nem örülök ennek az egésznek, de szerintem senki sem. Hatalmas a forgalom és nagyon időigényes ezeket a kerülőutakat megtenni nap mint nap - panaszkodott Hajni.
- Itt lakom a környéken már jó ideje, és sok mindent megéltünk már itt, de ekkora káosz még sosem volt. A várkert bazár felújítása is kellemetlenségekkel járt, de nem volt ekkora fejetlenség. Én autóval és biciklivel is gyakran közlekedek.
A főpolgármester úr viszont csak addig járt biciklivel, amíg meg nem választották. Ezen is meglátszik, hogy Karácsony Gergely ezt nagyon nem gondolta át, aminek szerintem meglesz a böjtje a 2024-es választásokon. A sofőrök ingerültek, így nagyobb az esélye a baleseteknek is.
Itt is például az Erzsébet hídi felhajtónál nagyon veszélyes a helyzet, mivel a biciklisáv is keresztül megy az úton, amire a sofőrök akik épp próbálnának sietni, nem igazán figyelnek oda és könnyen meglehet a baj – sorolta András.
Hatalmas a káosz a tömegközlekedés terén is. A 2-es és a 2M villamosok június 20. és július 17. között nem közlekednek, helyettük pótlóbuszok vannak. Ám a buszokon sem épp kedvező a helyzet, kollégánk ott jártakor csak a 3. járatra tudott felszállni, annyian voltak a járművön, így mikor elindulunk, érdemes ezt is belekalkulálni az időnkbe. A 3-as metró pedig június 18-tól augusztus közepéig csak az északi szakaszon jár.
Óbuda felől, déli irányba a Halász utcánál fel kell hajtania Fő utca irányába, majd a Fő utca–Alagút–Alagút utca–Attila út–Krisztina körút–Szent Gellért rakpart és Műegyetem rakpart útvonalon vagy a Fő utca–Lánchíd utca–Apród utca–Krisztina körút–Szent Gellért rakpart és Műegyetem rakpart útvonalon lehet haladni.
Északi irányba a Döbrentei térig lehet közlekedni. Onnan az Attila út irányába, az Attila út–Alagút utca–Alagút–Fő utca–Jégverem utca–Bem rakpart, vagy az Attila út–Lánchíd utca–Fő utca–Jégverem utca–Bem rakpart útvonalon haladhatnak, és a Halász utcától térhetnek vissza a budai alsó rakpartra.
A felújítás alatt Óbuda felől, az Árpád fejedelem útján érkezők – a Halász utcai felhajtó szűk kapacitása miatt – a Margit hídnál sem tudnak majd lehajtani déli irányba az alsó rakpartra. A BKK szerint a teherforgalomnak érdemes az Árpád híd–Hungária-gyűrű–Rákóczi híd útvonalon közlekednie.