Hiába jönnek ki az új ízek, a klasszikus csokibevonatos vaníliajégkrém még mindig a legnépszerűbb a magyarok körében.
Imádják a magyarok a jégkrémet. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy évente 40 milliárd forintot költ a lakosság a fagyos finomságra.
– Ez egy nagyon jelentős mennyiség, főleg, ha azt is hozzá számítjuk, hogy a szezonja csak májustól szeptember elejéig tart – mondta a Borsnak Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke, aki hozzátette: az áremelkedés miatt nem csökkent a vásárlási kedv, ez pedig a laktózmentes termékeknek is köszönhető.
A legnépszerűbben a vanília, a csokoládé és a gyümölcsös ízű jégkrémek. Külföldön a vanília, Magyarországon a csokoládé a nyerő, de a legkelendőbb még mindig a klasszikus csokoládé bevonatú vaníliajégkrém. Gyümölcsből az eper és a málna a menő. Újdonság itthon, hogy a jégkrém más ízű jégkristályokat tartalmaz, vagyis a vaníliás ízben a szájban szétrobbanó kristályok csokoládésak. Érdekes, hogy kis mennyiségben, de kezdenek elterjedni a zöldség jégkrémek is, paradicsom ízű is van már, bár ezek iránt kisebb a kereslet – mondta Sánta Sándor.
A gyártók természetesen figyelik mások termékeit is, de saját ötleteik is vannak.
– Vannak fejlesztési trendek, amiket titokban indítanak el – mesélte a Borsnak a Gelato Italiano ügyvezetője, Tischer Thomas. – Nekünk nagyon tetszett a vegán és a cukormentes jégkrém ötlete, amit meg is valósítottunk, és szeretik az emberek. Ízben feljövőben van a karamellás, és ami most nagyon különlegesnek számít, az a színváltós jégkrém, aminél a kezdeti zöld szín, később kékre vált – mondta Tischer Thomas.