Tömegközlekedés

Hatalmas változás jöhet a budapesti tömegközlekedésben

Létrehozva: 2022.08.31.

A 4-es metró mintájára önvezetők lehetnek a budapesti villamosok is. A technológia megvan hozzá, az egyik fővárosi vonalon már tesztelik is azt a szerkezetet, amely az első lépcsőfok lehet az ehhez vezető úton.

A BKV járműveinél egymillió kilométerre mindössze 2,3 baleset jut, ám ez is több mint az elfogadható, ezért dolgozik a cég folyamatosan olyan változásokon, amelyek az utasai biztonságát maximalizálhatják.

Az autóipari csúcstechnológiás radarszenzorokat és okoskamera-rendszereket hoztuk el a városi közösségi közlekedésbe

 – mondta a Ripostnak Szőke Zoltán, a Bosch automatizált vezetés fejlesztéséért felelős alelnöke azon a sajtóbemutatón, amelyen egy Tatra szerelvényen demonstrálták, hogyan reagál a rendszer, ha a sínekre vagy azok közvetlen közelébe más jármű, kerékpár vagy gyalogos kerül. Eláruljuk: sípszóval figyelmezteti a vezetőt, hogy legyen ideje megállítani a több tonnás villamost. A rendszer arra is alkalmas lenne, hogy magától lefékezze a villamost, de ezt a képességét egyelőre nem használják ki. 

Fotó: Bors - A villamosokban tesztelt biztonsági rendszer magától lefékezi a járművet szükség esetén

A szerkezetet fél éve tesztelik Budapest leghosszabb villamosvonalán, a 41-esen, ahol már csaknem ezerszer jelzett be, megelőzve az esetleges baleseteket, mert ez a fő szempont, tavaly ugyanis átlagban minden napra jutott egy ilyen esemény.

2021-ben pontosan 365 villamosos baleset történt, ezek közül 47 volt saját hibás, ami azt jelenti, hogy egymillió kilométerre 2,3 baleset jutott. Ez ugyan minimális, de egyetlen baleset is több, mint amennyi elfogadható

 – hangsúlyozta Borbás Péter, a BKV villamos ágazatának üzemigazgatója. 

Fotó: Bors - A villamos elejében elhelyezett kamerarendszer
Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek