Hamarosan olyan vízmelegítőt is használhatunk akár a konyhában, akár a fürdőszobában, amihez nem lesz szükség gázra, illetve erőművekre, melyek az áramot ehhez megtermelik, hiszen 100 százalékosan hidrogénnel működik. Ez jelentősen hozzájárulhat a globális szén-dioxid-mentesítéshez, na és ezzel együtt jóval olcsóbb is.
Az autóiparban már sok helyen használnak olyan motorokat, amik hidrogénnel működnek. Ez környezetbarátabb a benzinnel működőnél és alternatívája az akkumulátoros autóknak is. A benzineshez képest nincs CO2 kibocsátás, és a tankolás gyorsabb, mint az elektromos autóknál. Az üzemanyagcella a hidrogént használja. Ha ezt a gázt egy folyamatban a levegő oxigénjével vegyítik, akkor a végeredmény elektromos áram, ami az autót mozgató villanymotort forgatja és mellette tiszta víz keletkezik.
A japán Rinnai jelentős erőforrásokat fordított arra a rendkívül hatékonyan működő új technológiára, ami
100%-ban hidrogénnel működik a folyamatos átfolyású vízmelegítőben.
Ez hasonló a gázzal működő vízmelegítőhöz, de a földgáz helyet hidrogént használnak. Jelenleg egy olyan termékcsalád van forgalomban, ami 20 százalékban használ hidrogén/földgáz keveréket. A bemutatott új szerkezet már csak hidrogént használ. Óriási előnye, hogy hidrogén szinte korlátlanul a rendelkezésünkre áll, és az elégetésének egyetlen mellékterméke a víz. További termékfejlesztési tervükben olyan háztartási készülék elkészítése szerepel, amivel sütni, főzni lehet, ahogy a gáz, illetve a villanytűzhelyekkel.
Nincs új a nap alatt
Mivel a hidrogén szinte korlátlanul a rendelkezésünkre áll, a felhasználásnak lehetősége nem új keletű dolog. Kezdetben hidrogénnel működtek a Zeppelinek, azaz léghajók is. A maga idejében a világ legnagyobb repülő szerkezete volt a Hindenburg léghajó, amit interkontinentális utazásokra terveztek, illetve amit a német tábornokról, Paul von Hindenburgról neveztek el és ami szintén hidrogénnel működött. Azonban az óriás gép látványos véget ért, miután átrepülte az Atlanti-óceánt majd 1937. május 6-án 72 utassal a fedélzetén leszállás közben New Jersey-ban kigyulladt és elégett. Ez a katasztrófa végett is vetett a léghajózás tömeges felhasználásának.
Emellett például az űrsiklókban is hidrogént használnak üzemanyagként.