Utastájékoztató, vagy állomásnév táblák, leharcolt buszok, működésképtelen villamosok? Ezekre most mind lehet licitálni a fővárosi közlekedési társaság oldalán. Gyűjtők, harcra fel!
Forrás: BKV árverés
Ahogy néha otthon szelektálunk a megunt berendezési tárgyakból, úgy a nagy cégek is selejteznek időnként. A BKV-nál ez leggyakrabban olyan közlekedési eszközökben nyilvánul meg, amelyek már alkalmatlanok arra, hogy az utakat róják vagy a síneket koptassák. Ilyenkor a gyűjtők és relikvia-mániások szeme rendre felcsillan, hiszen eredeti kincseket szerezhetnek, akár olyanokat, amik másnak nincsenek meg.
Akinél otthon akad esetleg némi sínpár és egy kis felsővezeték, az potom 2,7 millióért már vásárolhat is egy TW6000 típusú, manapság csak hannoverinek hívott villamost.
Mivel ez a típus épp 27 méter hosszú, így könnyű utánaszámolni, hogy egy méter gépszörny 100 ezer forintba kerül.
Persze, kérdés, hogy otthon mit tudunk kezdeni egy villamossal, de mindenesetre hatot is meghirdetett licitre a BKV, s ha mindet nem is, de néhányat biztosan megvesznek, mert igazi licitharc indult egy-egy példányért!
Aki másféle gördülő járműre vágyik, az autóbuszt is vásárolhat: a szóló Ikarus buszokért 800-900 ezret, a csuklósokért 1,1 millió forintot kérnek, bár némelyikből épp a váltó vagy a motor hiányzik.
Ha valakinél elfér, egy régi, orosz metrószerelvényből származó kocsival is meglepheti szeretteit karácsonyra! A többfunkciós, átfestés előtt álló jármű az M2-es metró vonalán közlekedett, a következő végállomása pedig valószínűleg egy udvar lesz. Kikiáltási ára 2.350.000 forint.
Azok, akik nem járműben gondolkodnak, licitálhatnak például állomásnév-táblákra, vagy információs plexi táblákra, 5.900 és 19.900 forint közötti összegekért. Mondjuk egy Mexikói úti tábla a kisföldalatti peronjáról, jól hangzik?
Az igazán fanatikusok pedig „régi orosz metróból származó vezetőállás napellenzőre” is pályázatnak. Az jó kérdés, hogy ezt mikor használták a metróvezetők...?