Egy kiberbiztonsági szakértő fedte fel azt a három leggyakoribb módszert, amivel megtámadhatnak minket a Messengeren, vagy bármely közösségi oldal üzenetküldő felületén keresztül.
Manapság már se szeri, se száma az online csalásoknak. Kaphatunk levelet látszólag az Interpoltól, kereshetnek minket kamu banki alkalmazottak, vagy épp a Netflix, mondván, nem érkezett meg hozzájuk a havi díj – és ezek tényleg csak az elmúlt hetek legjellemzőbb hazai átverései. Épp ezért rendkívül fontos, hogy minden korábbinál tudatosabban mozogjunk az online térben. Erre hívja fel a figyelmet Rob Griffin nemzetközi kiberszakértő is, aki három tipikus módszert mutatott be, amivel le akarhatnak minket húzni a Facebookon és a Messengeren – illetve gyakorlatilag bármely közösségi oldalon és üzenetküldő szolgáltatásban egyaránt.
Az első: óvatosnak kell lenni minden olyan üzenettel kapcsolatban, amely személyes adatok megadását kéri. Legyen szó e-mail címről, jelszóról vagy bármi másról. Jellemzően semmilyen vállalat vagy szervezet nem kér tőlünk ilyen adatokat üzenetben, csak a csalók.
A második: a pénz.
– Legyünk elővigyázatosak az olyan üzenetekkel vagy bejegyzésekkel is, amelyek megpróbálnak pénzt kérni – idézi a szakértő Sunnak tett nyilatkozatát a Ripost. Kiváltképp igaz ez az olyan üzenetekre, amiben sürgetnek is minket a fizetéssel, és kiemelik, hogy a válasz késleltetése negatív következményekkel járhat.
A harmadik: a gyanús linkek.
– Soha ne kattints egy bejegyzésben vagy üzenetben található linkre, különösen akkor, ha gyanúsnak tűnik – magyarázza Rob Griffin, hozzátéve: ezek a linkek olyan oldalakra vezetnek minket, amik aztán pillanatok alatt megfertőzik a gépünket vagy a telefonunkat, amivel nem csak az eszközeinket, de a személyes adatainkat is veszélybe sodorjuk.