A kommentelők leírták, mit is gondolnak a főpolgármester által „elért eredményről”.
„A dugómentes Lánchídon gyorsabb és kiszámíthatóbb a buszközlekedés, mint a felújítás kezdete előtt” – írta Karácsony Gergely Facebook-oldalán. S valóban, amióta nem hajthatnak fel az autók a főváros emblematikus hídjára, nem is okoznak dugókat.
Bejött a főpolgármester számítása, megszűnt a dugó a Lánchídon, miután kitiltotta az autósokat onnan. Karácsony a Facebookon áradozott a felfedezésről, mire a kommentelők jól leoltották – írja a Metropol, mely a hozzászólásokból szemezgetett.
A lap emlékeztet, hogy a Széchenyi lánchíd aktuális közlekedési rendjével megfojtják a főváros többi részét. Közben a Magyar Kerékpárosklub – több szervezet támogatásával – petíciót indított, hogy a Lánchídon a jelenleg kialakított forgalmi rend, azaz a hidat kizárólag buszok, taxik, motorosok és kerékpárosok vehetik igénybe, a tesztidőszakot követően is így maradjon. Dr. Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke szerint a jelenlegi elképzeléssel a főváros közlekedése nemhogy javulna, hanem összességében romlik.
Dr. Kovács Kázmér szerint Budapesten a Lánchíd forgalmi rendjének megváltoztatása mellett számtalan értelmetlen intézkedés van érvényben. Ilyen döntés volt például sok helyszínen bevezetni a kerékpárforgalmat abban a formában, ahogyan a városháza tette.
A Nagykörúton évek óta változatlanul nagy a dugó, mert egy felelőtlen intézkedéssel a biciklisávok javára korlátozták a város ütőerének tekinthető utakon a közlekedési sávokat. A téli hónapokban gyakorlatilag az ételfutároknak biztosítottak előnyöket ezzel, hiszen más nem használja a kerékpársávokat, míg a gépkocsik torlódnak a megmaradt egy sávon.
A Metropol megjegyzi: az láthatóan nem zavarja Karácsonyékat, hogy a várostervezési szakemberek szerint Budapest adottságai nem teszik lehetővé a bicikliparadicsom létrehozását. A főpolgármester májusban jelentette ki, hogy „szólnak mellette érvek”, hogy a felújított Lánchídról tiltsák ki a személyautókat. Mindez óriási felháborodást keltett, hiszen a főpolgármester ennek kapcsán nem konzultált a szakmai szervezetekkel, és nem végeztetett reprezentatív közvélemény-kutatást, ahogy a pesti alsó rakpart kapcsán sem tette. Az autók kitiltását májusban azzal indokolta, hogy „a Lánchíd forgalma minimális a többi hídhoz képest”. Pedig bizonyára neki is feltűnt, hogy a rosszul időzített hídlezárással az elviselhetetlenségig fokozta a – egyébként általa előidézett – budapesti gigadugókat.
„A Krisztina tér és a Deák Ferenc tér közötti út például átlagosan három perccel lett rövidebb” – írta posztjában a főpolgármester, folytatva az eredmények felsorolását a dugómentes Lánchíddal büszkélkedve. „Ennél is jobban rövidült viszont azoknak az útja, akik a Deákon az M3-as vagy az M2-es metróra szállnak át: nekik korábban az Erzsébet és a Deák téren is át kellett vágniuk ahhoz, hogy elérjék a metró bejáratát” – folytatta. Erre is érkezett válasz: