Modern, új rendszert vezetnének be az orosz boltok, amivel nem kerülne többé lejárt áru a vásárló szatyrába.
Brit sajtóinformációk szerint az orosz szupermarketek kénytelenek lejárt szavatosságú élelmiszereket árulni, mivel képtelenek új készletek beszerzésére. A kétségbeesett lakosság pedig gyanútlanul vásárolja meg a lejárt szavatosságú tejtermékeket, vizet és sört.
A válsághelyzet odáig fajult, hogy már Vlagyimir Putyin orosz elnöknek kellett közbe lépni. Az ellátási problémák, és a szankciók miatt a Kreml tisztviselői egy új digitális címkézési rendszer bevezetését követelik a boltoktól.
A néhány nap múlva életbe lépő új rendszer, a vonalkódhoz hasonlóan, egy digitális jelzéssel nyomon követi majd a szavatossági időt.
„Maguk a hatóságok is megértették, hogy a kötelező digitális jelölés hasznos lesz. Hiszen ha a vásárló levesz egy lejárt szavatosságú terméket a polcról, és a pénztárhoz viszi, a digitális kód beolvasásakor megjelenik egy figyelmeztetés miszerint a termék lejárt és nem adható el” – jelentette be az Oroszországi Fogyasztók Szövetségének elnöke, Petr Shelishch.
De persze érthető módon a többség azt szeretné, ha a lejárt szavatosságú áruk egyáltalán nem kerülnének a polcokra. Inkább abban látják a megoldást, hogy lehetőleg már a raktárban, a hátsó helyiségben értesülnek a három nap múlva lejáró szavatossági időkről az üzlet alkalmazottjai.