Mészáros Annát a koronavírus okozta bezártság ösztönözte arra, hogy TikTok-videókat gyártson. Mára közel 300 ezren követik a népszerű tesi tanárt.
Mészáros Anna sosem akart tanár lenni, mára mégis az ország egyik legnépszerűbb pedagógusa lett a TikTok-nak köszönhetően. A fiatal tesi tanárt a Koronavírus járvány második hulláma ösztönözte arra, hogy videókat gyártson, amikor ismét online oktatás lépett érvénybe, azóta pedig közel 300 ezren követik videóit, amiben az iskolai életet és a tanári hivatást mutatja be kendőzetlen őszinteséggel.
Mészáros Anna 12 éves kora óta a Testnevelési Egyetemre készült, szertorna edzői szakra, ugyanis kóros lazasággal született, így még nem volt három éves, amikor már lételeme volt a mozgás. Már kislányként eldöntötte, hogy akrobatikus fitnesz egyesületet szeretne alapítani, amihez a tökéletes oktatást egyetemi szinten tudja majd elsajátítani. 2013-ban azonban csak olyan szak indult, ahol testnevelő-edzőnek lehetett tanulni, így a véletlen műve csupán, hogy Anna végül tesi tanári végzettséget is szerzett.
A fejlődéslélektan tanárom bíztatott arra, hogy ha csak ugródeszkaként is, de próbáljam ki a tanítást, mert nagyon jó pedagógiai meglátásaim vannak
– mesélt a kezdeti löketről Anna a Borsnak, ami végül jelenlegi szakmája felé irányította. Pedagógusai azzal is bíztatták, hogy olyan határozott, mégis közvetlen és laza személyisége van, ami tökéletes a tanári pályára.
Amióta tanítok, rájöttem, hogy számomra ez nem munka, hanem hivatás
– árulta el lapunknak a népszerű pedagógus, aki csak pár éve kezdett el tartalmakat gyártani a TikTok-ra.
Anna a koronavírus második hullámában kezdett el tartalmakat gyártani. Elsőként még tanártípusokról készített videókat, majd akkor lett nagyon népszerű, amikor kiderült a követők számára, hogy ő valójában tanár, így a követők egy fiatal szemén keresztül láthattak bele egy komoly szakmába.
– Sokan fiatalabbnak néztek, és nem gondolták, hogy tanítok. Amikor ez kiderült záporozni kezdtek a kérdések felém az iskolai élettel kapcsolatban. Az oldalam fő profilja most is ez: iskolai szituációkat mesélek és olyan kérdésekre válaszolok, amik érdeklik a követőket a tanársággal kapcsolatban – mondta Anna, aki nem foglalkozik különösebben a követői táborának vagy a lájkok számának növelésével.
Ami tetszik nekem és önazonosnak érzem, azt felteszem, így a valódi arcomat ismerhetik meg a követők. Ez azt is jelenti, hogy sokszor megosztó témákban nyilatkozom, ami nem feltétlenül tetszik mindenkinek
– árulta el Anna, akinek az a célja a tartalomgyártással, hogy megmutassa: lehet egy tanár laza és jó fej, akkor is ha közben következetes és olykor szigorú.
A TikTok-on szeretném megmutatni, hogy milyen egy igazi boldog pedagógus, aki szereti a hivatását és az életet
– vallott célkitűzéseiről Anna, akinek egyik célja az is, hogy bemutassa, rengeteg jó fej, laza tanár van, aki él-hal a munkájáért, modern elveket vall és közben önazonos. Anna határozottsága és igazságérzete süt a videókból, ám ez már tinédzserként is jellemezte őt: elmondása szerint nem volt egy mintadiák.
A testnevelés tanárommal kölcsönösen utáltuk egymást, ami vicces ha azt nézzük, hogy mégis tesi tanár lettem. Sokszor kiálltam az igazamért és a jogaimért diákként is, és erre nevelem a saját diákjaimat is
– mesélte jó kedvűen a fiatal pedagógus, aki azt is szeretné átadni a videóival, hogy nem kell senkinek megváltoznia csak mert ismertebb lett.
Anna elméleti matematikát is tanult, így nem csak a tornateremben láthatják őt a diákok: van akinek a matekot is ő tartja.
– Én matekórán pihenek. Bár tanítani jobban szeretem a testnevelést, mert ott a gyerekek önmaguk lehetnek és közvetlenebb a viszonyunk is, a matematika mégis közelebb áll hozzám – árulta el a Borsnak Anna, aki bár otthonosan mozog a számok világában, saját követőinek és lájkolóinak számát egyáltalán nem figyeli. A TikTok-videókat csak akkor csinálja, amikor ideje és kedve engedi, bár elmondása szerint az iskolában mindig történik olyasmi, amiről érdemes mesélnie a követőknek.
Annánál a TikTok-on több tabutéma is előkerül, mint például, hogy jogos-e ha intőt kapnak a diákok cigizésért; testi közeledésnek számít-e, ha a tesi tanár asszisztál a diák mellett mozdulatsor közben vagy éppen joga van-e egy tanárnak a diák táskájába belenyúlni. A megosztó témák és sarkos vélemények miatt nem meglepő, hogy sokszor vita alakul ki Anna videói alatt vagy épp nem értenek egyet az ifjú pedagógus véleményével a követők, őt azonban ez nem zavarja.
Matematikai érdeklődését vegyész édesapjától örökölte, élete szerelemszakmája mégis a mozgás, ugyanis öt éve valóra váltotta gyermekkori álmát és megalapította saját akrobatikus fitnesz egyesületét. Az 50 főből álló csapattal táncversenyekre és fitneszbajnokságokra készülnek, de van öt válogatottja is a csapatnak, akikkel már a világbajnokságra készülnek. Mészáros Anna mindannyiójukra saját gyermekeként tekint és igazi szerelemprojektnek tartja az egyesületet.
Számomra a legpozitívabb az, ha egy diák azt mondja nekem, hogy miattam szerette meg a tesit, vagy általam könnyebben megérti a tanárokat, az iskolát működtető szabályokat. Szeretném, ha a videóimban egy lelkes, őszinte fiatalt látnának, akinek mindene a mozgás és a testnevelés