A magyar utas Kairó felett kezdett balhézni, így a pilóta az ottani reptéren szállt le. A gép 18 órát késett a renitens utas miatt, akit ezért örökre eltiltott a Wizz Air. A társaság elmondta: pilótájuk jó döntést hozott.
A döbbenetes esetről a BudFlyer nevű repülős blog számolt be: eszerint a Wizz Air gépe Dzsiddából repült Budapestre, amikor az egyik utas egyik pillanatról a másikra balhézni kezdett. A férfi először a mellette ülő utast inzultálta és bántalmazta, majd rátámadt az egyik légikísérőre is, akit szintén megütött.
A pilóta úgy döntött, azonnal leszáll a kairói reptéren.
A járat kapitánya ezért a gép azonnali divertálását rendelte el Egyiptom fővárosának repülőterére. A lekötözött rendbontó utast azonban csak több mint 2 órával a leszállást követően távolították el a gép fedélzetéről
- írta a blog. Hozzátették, hogy mivel a repülős személyzet munkaideje ekkorra már majdnem lejárt, a gép Ciprusra ment, ahol a fedélzeten ülő 220 utasból álló embertömeget Larnacában és Nicosiába helyezték el az ottani szállodákban.
A személyzet és a javarészt mekkai zarándoklaton résztvevő külföldi így végül 18 órás késéssel landolt Budapesten.
A Wizz Air a Bors kérdésére elmondta: a pilóta helyesen járt el.
Bár ebben az esetben sikerült megfékezni az utast, mielőtt komolyabb sérülés történt volna, egy ilyen helyzetben előfordulhat, hogy orvosi segítségre lesz szükség, amíg a rendbontót nem fékezik meg. A kapitány felelősségteljes döntést hozott, amikor megszakította útját, és leszállt Kairóban, az útvonalon megadott kitérő repülőterek egyikén
- közölte lapunkkal Szécsényi Dániel, a Wizz Air szóvivője. Elmondták azt is, hogy a kairói hatóságok azonnal léptek az ügyben, és eljárást indítottak a balhés magyar ellen, aki egyébként több tízezer eurós kárt okozott a légitársaságnak, így a hatóságok mellett ők is megteszik a megfelelő jogi lépéseket.
Az utas többek között soha nem ülhet többé a cég gépeire.
A Wizz Air megteszi a szükséges jogi lépéseket a szabályszegő utassal szemben, akit a légitársaság járatairól végleg eltiltottak
- szögezte le a szóvivő, aki a cég nevében kért elnézést az utasoktól.
- A Wizz Air az érintett utasoktól elnézést kér a késésért és az esetleges kellemetlenségért, de továbbra minden esetben az utasok, illetve a személyzet biztonsága az elsődleges, így a velük szemben elkövetett agresszió minden lehetséges formájával szemben zéró toleranciát alkalmaz a légitársaság, és mind a szóbeli, mint a tettleges agresszió ellen szigorúan fellép - jelentette ki határozottan.
Azt azonban egyelőre nem lehet tudni, mi okozta a hirtelen agresszióhullámot, vagy min vitatkoztak össze útitársával, a Wizz Air úgy tudja, hogy nem volt bódult állapotban, tehát drogot és alkoholt nem fogyasztott.
Ez nehéz is lett volna, mert a szaúdi Dzsiddában nem árulnak alkoholt, még a reptéri üzletekben is tilos, így nehezen juthatott volna alkoholhoz. Maximum úgy, ha még Magyarországról, az odaúton visz magával
- mondta a Borsnak egy gyakori utazó, aki Dzsiddában is megfordult már.