Újabb két megálló került átadásra az M3-as metróvonalon.
Az M3-as metró felújítása 2017 őszén kezdődött el. Az öt és fél éve tartó rekonstrukció alatt teljesen megújult a metróvonal infrastruktúrája. A Nagyvárad téren és a Lehel téren még tart a felújítás, ezért ezeken az állomásokon nem állnak meg a szerelvények, a lezárt állomások környéke pótlóbusszal és egyéb járatokkal közelíthető meg.
Az M3 metróvonal építési munkái 1970-ben kezdődtek, átadása öt lépcsőben történt, 1990-ben készült el a ma ismert Újpest-központ – Kőbánya-Kispest közötti vonal. A metróvonal jelenleg 17,3 km hosszú, 20 állomásával hazánk legnagyobb forgalmat lebonyolító közösségi közlekedési eszköze. Naponta több mint félmillió utast szállít, tehát szerepe megkérdőjelezhetetlen.
A korszerűsítést 2017. november 6-án kezdték meg, ma pedig fordulóponthoz érkezett a felújítás, hiszen mától 5 és fél év után újra teljes vonalon közlekedik az M3-as metró. Átadásra kerültek ugyanis a vadonatúj Arany János utca és a Nyugati pályaudvar metróállomások. A Metropol munkatársai is részt vettek a két új megálló ünnepélyes átadóján.
A peronszinten egy kisebb fogadás várta a magyar sajtó tagjait. Közben a rég látott M3-as metró menetrendnek megfelelően közlekedett a peron két oldalán. Miután mindenki megérkezett kezdetét vették az ünnepi beszédek, ahol Navracsics Tibor külön kiemelte, hogy az M3-as metró nem csak a budapestieké, hanem az egész országé, sőt még a külföldieké is, akik hazánkba látogatnak.
Az átadón az ETFÉSZ (Egyetemes Tervezés a Fogyatékossággal Élők Szolgálatában)tagjai is részt vettek, hiszen lényegében ők maguk voltak a legfőbb szempont a felújítás gondolatakor, hiszen már a metróvonal infrastruktúra előkészítési fázisától széleskörű figyelem övezi az esélyegyenlőség megteremtését. Pontosan ezért minden megálló akadálymentesítve lett.
A beszédek után a vendégek és persze mi is, metróra szálltunk, hogy elsőként nézhessük meg a megújult Nyugati pályaudvar metróállomást.
Kifelé jövet megkérdeztük az utca emberét mit gondol a felújított és akadálymentesített M3-as metróvonalról, illetve milyen gyakran használja azt.
Nagyon tetszik! Nagyon régóta vártuk, hogy végre akadálymentesített legyen az egész vonal. Én azt gondolom, hogy nagyban tudja majd segíteni a közlekedésünket, hiszen ez a 3-as vonal egy elég hosszú és nagy távot ölel fel, gyakorlatilag Kőbányától egészen Újpestig tudunk közlekedni, illetve egyértelműen a belvárost is érinti, úgyhogy ez egy régóta várt, hiánypótló befejezése a mi közlekedésünknek.
– válaszolt a kérdésünkre Mihály.
Legtöbben arra voltak kíváncsiak, hogy vajon mikor fog elkészülni a Lehel tér és a Nagyvárad tér metróállomás.
Hatalmas megkönnyebbülés, hogy újra jár, mert ez nekem nagy könnyebbséget jelent így bejutni az egyetemre minden áldott nap. Kíváncsi leszek egyébként, hogy ez jó lesz-e így. Mert már elég régóta várunk arra, hogy kész legyen. Az is érdekelne, hogy a maradék két megalló mikor kerül átadásra.
– fejtette ki véleményét egy egyetemista.
Voltak olyanok is, akik arra panaszkodtak, mennyire zsúfoltak voltak a metrópótló buszok.
Hát azt a tömegnyomort én újra nem akarom átélni. Metróval most sokkal egyszerűbb lesz, mint metrópótlóval.
– mondta el egy járókelő.
A Lehel tér és a Nagyvárad tér állomásokat a tervek szerint 2 hónap múlva fogják átadni, amikor hivatalosan is minden megállóhelyen megáll majd a metró. Bár már a 3-as metró teljes vonalán, Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között lehet utazni, mivel azonban a Nagyvárad téren és a Lehel téren még tart a felújítás, ezeken az állomásokon nem állnak meg a szerelvények.